Twitter prawdopodobnie niedługo odświeży zakładkę Explore – podaje socialmediatoday.com. Konsultacje na ten temat zaczął przeprowadzać z użytkownikami Martin Craster, Product Designer w Twitterze. Jak czytamy, pracownik prosił ich o przedstawienie swoich oczekiwań oraz o opisanie swoich dotychczasowych doświadczeń z tą funkcją.
Źródło: twitter.com/martincaster
W twitterową zakładkę Explore można wejść w aplikacji mobilnej przez kliknięcie w ikonę lupy. Znaleźć tam można listę z najpopularniejszymi hasłami w wybranym regionie oraz najciekawsze tweety z różnych kategorii, takich jak sport, moda czy wiadomości.
Źródło: socialmediatoday.com
Źródło zwraca uwagę, że serwis społecznościowy od jakiegoś czasu skupia się na rozbudowaniu opcji związanych z zainteresowaniami użytkowników. W listopadzie 2019 roku wprowadził możliwość obserwowania konkretnych tematów w takim sam sposób, w jaki obserwuje się inne osoby, a na początku stycznia 2020 roku zaczął m.in. wyświetlać hashtagi pokrewne do śledzonych obecnie.
Udoskonalenie listy z popularnymi hasłami oraz lepsze dopasowanie treści do zainteresowań użytkowników może pomóc zwiększyć zaangażowanie na platformie – dodaje źródło. Jak czytamy, obecnie Twitter ma około 330 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co w porównaniu do Facebooka (2,4 miliarda aktywnych internautów miesięcznie) nie wygląda dobrze pod kątem marketingowym. Dlatego też w 2019 roku Twitter zaprezentował wskaźnik „Monetizable Daily Active Usage” (mDAU), który ma pokazać interesariuszom, jak wielu użytkowników serwisu mogłoby rzeczywiście zobaczyć reklamy.
Czytamy, że nie wiadomo jeszcze, kiedy i jakie zmiany zostaną wprowadzone. Zdaniem źródła mogą one dotyczyć np. ulepszenia listy z najpopularniejszymi hasłami w regionie oraz uaktualnienia wyszukiwarki. (ak)