Twitter podpowiada markom, jak mogą wyróżnić się wśród potencjalnych klientów w sezonie świątecznym. Serwis społecznościowy informuje, że poprosił swój wyspecjalizowany zespół (ds. „sukcesu klienckiego”) współpracujący na co dzień z firmami z różnych branż o podzielenie się wskazówkami dotyczącymi reklamowania produktów na Twitterze w okresie Bożego Narodzenia.
Jak czytamy, jednym z pomysłów przekazanych przez specjalistów jest dodanie świątecznego zdjęcia w nagłówku konta lub przypięcie tweeta z „najlepszymi okazjami bożonarodzeniowymi”. W ten sposób marka może wykorzystać swój profil jako „okno sklepowe”, by zaprezentować odbiorcom swoją osobowość i to, co jest ważne dla firmy w tym okresie.
Źródło: business.twitter.com
Dalej dowiadujemy się, że eksperci wskazują na „uwzględnienie w reklamach poczucia pilności”. Chodzi tu o zachęcenie klientów do zakupów w określonym czasie. Oferty mogą być ważne np. tylko w wyznaczonym terminie lub dostawa produktów może być bezpłatna tylko przez chwilę.
Zespół Twittera podkreśla dodatkowo, że dobrym pomysłem jest rozmowa z odbiorcami. Posłużyć temu mogą ankiety, dzięki którym zbierane mogą być np. opinie o produktach marki, i które pokażą klientom, że firmie zależy na zadowoleniu korzystających z jej oferty. Pomocne mają też okazać się zamieszczane odnośniki do stron internetowych np. sklepów.
Czytaj też: Ankieta sposobem na zaangażowanie użytkowników Twittera
Źródło: twitter.com/Pret
Oprócz tego eksperci przestrzegają przed nadużywaniem hashtagów, których zbyt duża liczba może przysłaniać najważniejsze treści samego tweeta i odwracać uwagę. Zespół zaleca stosowanie około dwóch hashtagów. Należy też dbać o wizualną stronę wpisów. Powinny one zmieniać się wraz z „porami roku”, by np. budować atmosferę świąteczną i towarzyszyć emocjom tego czasu.
Specjaliści mówią też, że warto wykorzystać możliwość prowadzenia publicznej dyskusji na Twitterze z wybranymi profilami. Może to być panel lub wywiad, do którego zostaną zaproszeni wybrani rozmówcy.
Czytaj też: Twitter oficjalnie wprowadza możliwość decydowania, kto może odpowiadać na wpisy
Zespół Twittera doradza również, że marka nie powinna być „nachalna”, dlatego ważne jest, by „zachować równowagę między treściami sprzedażowymi a treściami wyrażającymi wartości”. Takimi wpisami mogą być np. emocjonujące, podnoszące na duchu treści, które sprawią, że marka będzie wzbudzać „ciepłe uczucia”. (kd)