poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTwitter radzi markom, jak wyróżnić się w sezonie świątecznym

Twitter radzi markom, jak wyróżnić się w sezonie świątecznym

Twitter podpowiada markom, jak mogą wyróżnić się wśród potencjalnych klientów w sezonie świątecznym. Serwis społecznościowy informuje, że poprosił swój wyspecjalizowany zespół (ds. „sukcesu klienckiego”) współpracujący na co dzień z firmami z różnych branż o podzielenie się wskazówkami dotyczącymi reklamowania produktów na Twitterze w okresie Bożego Narodzenia.

Jak czytamy, jednym z pomysłów przekazanych przez specjalistów jest dodanie świątecznego zdjęcia w nagłówku konta lub przypięcie tweeta z „najlepszymi okazjami bożonarodzeniowymi”. W ten sposób marka może wykorzystać swój profil jako „okno sklepowe”, by zaprezentować odbiorcom swoją osobowość i to, co jest ważne dla firmy w tym okresie.


Źródło: business.twitter.com

Dalej dowiadujemy się, że eksperci wskazują na „uwzględnienie w reklamach poczucia pilności”. Chodzi tu o zachęcenie klientów do zakupów w określonym czasie. Oferty mogą być ważne np. tylko w wyznaczonym terminie lub dostawa produktów może być bezpłatna tylko przez chwilę.

Zespół Twittera podkreśla dodatkowo, że dobrym pomysłem jest rozmowa z odbiorcami. Posłużyć temu mogą ankiety, dzięki którym zbierane mogą być np. opinie o produktach marki, i które pokażą klientom, że firmie zależy na zadowoleniu korzystających z jej oferty. Pomocne mają też okazać się zamieszczane odnośniki do stron internetowych np. sklepów.

Czytaj też: Ankieta sposobem na zaangażowanie użytkowników Twittera


Źródło: twitter.com/Pret

Oprócz tego eksperci przestrzegają przed nadużywaniem hashtagów, których zbyt duża liczba może przysłaniać najważniejsze treści samego tweeta i odwracać uwagę. Zespół zaleca stosowanie około dwóch hashtagów. Należy też dbać o wizualną stronę wpisów. Powinny one zmieniać się wraz z „porami roku”, by np. budować atmosferę świąteczną i towarzyszyć emocjom tego czasu.

Specjaliści mówią też, że warto wykorzystać możliwość prowadzenia publicznej dyskusji na Twitterze z wybranymi profilami. Może to być panel lub wywiad, do którego zostaną zaproszeni wybrani rozmówcy.

Czytaj też: Twitter oficjalnie wprowadza możliwość decydowania, kto może odpowiadać na wpisy

Zespół Twittera doradza również, że marka nie powinna być „nachalna”, dlatego ważne jest, by „zachować równowagę między treściami sprzedażowymi a treściami wyrażającymi wartości”. Takimi wpisami mogą być np. emocjonujące, podnoszące na duchu treści, które sprawią, że marka będzie wzbudzać „ciepłe uczucia”. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj