Twitter poszukuje osoby, która będzie zarządzać informacjami w serwisie. „To bardziej odpowiedzialna praca niż bycie szefem CNN” – twierdzi Michael Wolff z guardian.co.uk.
Idealny kandydat będzie musiał mieć 15 lat doświadczenia w mediach, 10 lat w zarządzaniu zespołami oraz 5 lat w budowaniu relacji strategicznych. Do zadań nowego redaktora naczelnego będzie należeć nie tylko kreacja serwisu użytecznego dla dziennikarzy, ale także realizacja tego celu. Ponadto zadaniem nadrzędnym dla serwisu jest przystosowanie Twittera w taki sposób, by stał się on niezbędny dla dziennikarzy oraz redakcji.
Zdaniem Michaela Wolffa to stanowisko zapewnia nieograniczone możliwości oraz odegra znaczną rolę w przyszłości. Wolff podejrzewa, że Twitter ma zamiar stać się znacznym graczem mediowym – nie tylko jako platforma i narzędzie, ale również jako twórca treści.
Stanowisko to łakomy kąsek, zatem i konkurencja będzie ostra. Zdaniem autora tekstu z jednej strony poszukiwany jest kandydat z takich mediów, jak CNN, the New York Times, NBC. Z drugiej strony, bardziej nowoczesnych – the Huffington Post, Buzzfeed, DNAinfo. (kg)