Twitter testuje nowy sposób tworzenia Spaces – na podstawie wybranych tweetów – informuje socialmediatoday.com, powołując się na odkrycie ekspertki zajmującej się badaniem aplikacji, Jane Manchun Wong.
Jak czytamy, Twitter pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwiłoby rozpoczęcie nowego nagrania audio na żywo na temat dowolnego tweeta bezpośrednio z menu opcji przy wpisie. Wong jest zdania, że w zależności od tego, jak działałaby ta opcja, może to skutkować mnóstwem bezwartościowych nagrań bądź być dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania w czasie rzeczywistym.
Źródło przekazuje, że Twitter już od lat pracuje nad tym, by wykorzystać swoją pozycję jako miejsca do rozmów w czasie rzeczywistym. Programy telewizyjne i dyskusje sportowe są najlepszymi przykładami jego przywództwa w tej dziedzinie – czytamy. Jak przypomina źródło, kilka lat temu Twitter pracował nad różnymi aplikacjami, które umożliwiłyby tweetowanie w czasie rzeczywistym podczas oglądania sportu na żywo na tym samym ekranie, jednak nie zostały one wprowadzone. Serwis pozostaje jednak miejscem do dyskusji „tu i teraz”, a wiele trendów i najświeższych wiadomości pojawia się w tweetach.
Zdaniem źródła Twitter nigdy nie był w stanie w pełni wykorzystać tego potencjału i uczynić z aplikacji narzędzia łączącego większą liczbę osób. Liczba jego użytkowników wciąż jest dużo niższa niż Facebooka, Instagrama, Snapchata czy nawet LinkedIna i Pinteresta – dowiadujemy się.
Źródło zauważa, że Elon Musk – który kupił serwis – wierzy, że może doprowadzić do 200 proc. wzrostu użytkowników w ciągu najbliższych trzech lat. Może Spaces ma być jednym ze sposobów przyciągnięcia nowych osób – czytamy.