Twitter wprowadza ulepszone etykiety, które będą pojawiać się przy informacjach mogących wprowadzać w błąd – przekazuje socialmediatoday.com. W zależności od powodu, dla którego tweet został w ten sposób oznaczony, banery będą różnić się kolorami i rodzajami komunikatów – tłumaczy źródło.
Źródło: twitter.com/TwitterSafety
Platforma przyznała, że dodana w lutym 2020 roku opcja oznaczania dezinformacji była krytykowana za niejasne kryteria przyznawania etykiet. W związku z tym Twitter postanowił zaktualizować format w taki sposób, żeby użytkownik mógł łatwo zorientować się, że tweet może zawierać wprowadzające w błąd informacje, a jednocześnie jego treść nie narusza innych zasad społeczności – czytamy.
Źródło zaznacza, że testy aktualizacji etykiet prowadzone w ostatnich miesiącach na wybranej grupie użytkowników, przyniosły pozytywne rezultaty – współczynnik klikalności nowych etykiet zwiększył się o 17 proc., natomiast o 10 proc. zmniejszyły się udostępnienia oznaczonych tweetów. O 15 proc. spadła z kolei liczba polubień takich postów. Socialmediatoday.com tłumaczy, że ograniczenia udostępniania i zaangażowania pomagają zapobiegać rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji.
Źródło dodaje, że publikacje nieprawdziwych informacji w znacznej mierze przypisuje się aktywności botów. Mimo że Twitter gromadzi mniej użytkowników w porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi, to wśród nich jest wielu zaangażowanych odbiorców, którzy są zainteresowani teoriami spiskowymi i szybko przekazują dalej fałszywe informacje. (as)