Twitter opublikował raport na temat wyników firmy za pierwszy kwartał 2018 roku. Jak czytamy w zakładce dla inwestorów, serwis odnotował większy wzrost przychodów niż oczekiwano. Przychody serwisu za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku to 665 mln dolarów – to wzrost o 21 proc. rok do roku. Zwiększyły się również przychody z reklam, które wyniosły 575 mln dolarów i również są większe o 21 proc.
Największe przychody serwis odnotował w Stanach Zjednoczonych – 347 mln dolarów, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Przychody międzynarodowe to natomiast 318 mln dolarów, choć w tym przypadku wzrost jest znacznie większy i wynosi 53 proc.
Jak wynika z danych podanych przez platformę społecznościową, z Twittera każdego miesiąca korzysta 336 mln użytkowników (wzrost o 3 proc. rok do roku), z czego 69 mln mieszka w USA, a pozostałe 267 mln to osoby z innych państw. W porównaniu do ostatniego kwartału 2017 roku liczba aktywnych miesięcznych użytkowników zwiększyła się o 6 mln, z czego 5 mln to osoby spoza USA.
Businessinsider.com.pl za PAP przytacza ocenę The Wall Street Journal na temat wyników Twittera. Jak czytamy, zdaniem nowojorskiego dziennika mogą one świadczyć o tym, że serwis „dojrzewa biznesowo i zaczyna powoli przekształcać się w przynoszącą zyski, stabilną strukturę”. (pp)