Twitter pracuje nad nowymi narzędziami ułatwiającymi dbanie o bezpieczeństwo kont i rozumienie zasad serwisu – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, pierwszą zapowiedzią jest nowe Centrum Bezpieczeństwa.
Źródło: socialmediatoday.com
Dowiadujemy się, że centrum byłoby dostępne za pośrednictwem menu Twittera i udostępniałoby „użytkownikom pełny przegląd wszelkich zgłoszeń, blokad, wyciszeń i ostrzeżeń, które aktualnie mają na swoim koncie”. Platforma chciałaby w ten sposób ostrzegać korzystających z serwisu o tym, że „mogą zostać niedługo zawieszeni z powodu naruszenia zasad, co może skłaniać ich do ponownego przemyślenia swojego zachowania”.
Drugim pomysłem Twittera jest nowe centrum zasad lub – zdaniem socialmediatoday.com bardziej skuteczna – „Szkoła Bezpieczeństwa”. Chodzi o udział użytkowników w kursach lub quizach, pokazujących reguły serwisu, które zostały przez nich naruszone. Źródło twierdzi, że opcja ta pozwoliłaby również na unikanie zawieszenia konta. Jak czytamy, komunikat mógłby brzmieć: „Uwaga. Twój ostatni tweet narusza nasze zasady dotyczące nienawistnego zachowania. Aby uniknąć zawieszenia, musisz uczęszczać do Szkoły Bezpieczeństwa”.
Dodatkowo serwis rozważa wprowadzenie „Tygodniowego raportu o bezpieczeństwie”, który pokazywałby użytkownikom, ile osób w ich sieci korzysta z narzędzi blokowania i wyciszania potencjalnie szkodliwych treści. Dowiadujemy się, że mogłoby to uświadamiać, jak wiele osób stara się być uważnym na „niepewne materiały” lub pokazywać (i jednocześnie przestrzegać), że inni blokują nasze konto. Oprócz tego wykresy ujawniałyby, ile kont w danej sieci regularnie narusza zasady platformy.
Źródło: socialmediatoday.com
Twitter pracuje również nad możliwością odwoływania się od zarzutów naruszenia reguł – czytamy, ze mogłoby to ułatwić użytkownikom podjęcie działań, gdy „czują, że ograniczenie zostało wprowadzone w sposób nieuczciwy lub nieprawidłowy, co szkodzi reputacji ich profilu”.
Źródło zauważa również, że aktualizacje mogłyby okazać się mało skuteczne i potrzebne dla osób, które mają wielu obserwatorów, jednak nie wchodzą z nimi często w interakcje, dlatego socialmediatoday.com sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzanie takich narzędzi „w obrębie obserwowanych przez nas kont, a nie tych, które podążają za nami”.
Twitter ogłosił również nowy dodatek do swojego programu Birdwatch, który ma walczyć z dezinformacją. Jak czytamy, zostanie dodana tam na stronie głównej karta „Potrzebuję Twojej pomocy”. Mają pojawiać się w niej tweety, które są „zazwyczaj oceniane przez innych użytkowników, ale nie zawsze nas”. Serwis twierdzi, że ten dodatek zapewni „bardziej zróżnicowany zakres informacji zwrotnych” na temat alertów Birdwatch, zwiększając dokładność takich raportów – i być może zwiększy wykrywanie niskiej jakości lub fałszywych treści, aby zmniejszyć ich ogólny wpływ i zasięg.
Zobacz także: Twitter pracuje nad ulepszeniem wiadomości prywatnych
(kd)