sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTwój kanał na YouTubie ma mało wyświetleń? Optymalizuj go!

Twój kanał na YouTubie ma mało wyświetleń? Optymalizuj go!

Ludzie spędzają na YouTubie dwa razy więcej czasu niż rok temu. Nic dziwnego, że z tej platformy korzysta coraz więcej twórców. Wyzwaniem jest już nie tylko stworzenie wartościowego filmu, lecz także uczynienie go widocznym dla innych.

Jeśli uważasz, że Twoim materiałom nic nie brakuje, a jednak liczba wyświetleń wydaje Ci się niezadowalająca – przejrzyj poniższą listę porad, którą skompletował blog.hubspot.com. Dzięki nim zoptymalizujesz swoje filmy pod kątem SEO YouTube’a, co może wpłynąć na widoczność Twoich filmów w wyszukiwarce.

1. Zadbaj o tytuł
To, czy oglądający włączy Twój materiał, zależy w dużej mierze od tego, jak go nazwiesz. Krótkie (około 60 znaków) i oddające treść tytuły są najlepsze – czytamy. Warto umieścić w nich też słowa kluczowe, ponieważ niektóre statystyki wykazały, że dzięki nim film jest łatwiej znaleźć w wyszukiwarce YouTube’a.

2. Stwórz miniaturę własnoręcznie
Najprostszym sposobem dodania obrazka reprezentującego Twój film będzie wybranie go spośród tych, które proponuje YouTube. Źródło jednak rekomenduje, by tworzyć własne – według danych platformy, 90 proc. najlepiej radzących sobie materiałów ma własnoręcznie stworzone miniatury. Pamiętaj tylko, by nadawać im wymiary w formacie 16:9 (zaleca się rozdzielczość 1280×720 pikseli) i sprawiać, by nie ważyły więcej niż 2 megabajty.

Zanim jednak otworzysz program graficzny i zaczniesz tworzyć, zadbaj o zweryfikowanie swojego kanału – przypomina źródło. Bez tego nie da się dodawać własnych miniatur.

3. Popracuj nad opisami
Google twierdzi, że limit znaków w opisach filmów to 1000 – czytamy. Według źródła, nawet jeśli nie ma przeciwwskazań co do wykorzystywania tego limitu, to trzeba pamiętać, że użytkownicy YouTube’a chcą oglądać film, a nie czytać opowiadania.

Warto też pamiętać, że domyślnie serwis pokazuje dwie-trzy linijki tekstu pod materiałem, czyli około 100 znaków. Oglądający musi kliknąć, by rozwinąć i przeczytać całość. Źródło sugeruje więc, by umieszczać najważniejsze treści (linki, call to action itd.) na początku opisu. Dobrze jest też umieścić w nim słowa kluczowe, dzięki którym zwiększysz szanse, że YouTube wyświetli Twoje wideo w sekcji Proponowane.

Na blog.hubspot.com czytamy również, że nie zaszkodzi dodanie napisów do filmu. Umożliwi to oglądanie go ludziom, którzy chcą lub muszą robić to w ciszy.
 

4. Uzupełnij tagi i kategorie
Dodawanie słów kluczowych jest przydatne dla samego YouTube’a. Dzięki nim serwis lepiej zrozumie treść filmu oraz jego kontekst, przez co lepiej dopasuje proponowane materiały – podaje źródło. Tagi trzeba jednak dodawać rozważnie. Serwis potrafi ukarać tych, którzy wpisują niewiele znaczące słowa kluczowe przy założeniu, że spowodują one wzrost liczby wyświetleń.

Dobór kategorii również jest istotyny, bo dzięki nim YouTube może łączyć Twoje treści z innymi – czytamy. Zanim jednak zdecydujesz się na którąś z nich, sprawdź, co robią najpopularniejsi twórcy w swoich kategoriach, by w jakiś sposób się do nich dopasować. Jak długie są ich filmy, jakiego typu materiały produkują, z jakimi odbiorcami się kontaktują?

5. Dodaj karty i ekrany końcowe
Wiele dużych kanałów ma filmy, na których można zauważyć zamkniętą w kole literę „i” albo półprzezroczystą belkę, która zachęca do subskrypcji. To Karty, dzięki którym możesz osadzić swoje filmy w dodatkowym kontekście – informuje źródło. Google stworzył specjalny film, w którym wyjaśnia, jak z nich korzystać.

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj