czwartek, 28 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTwoja firma ma ambasadorów marki? To, co im dajesz, możesz zaliczyć do...

Twoja firma ma ambasadorów marki? To, co im dajesz, możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu

Koszty poniesione w ramach sponsoringu można wliczyć do kosztów uzyskania przychodu, o ile umowa sponsoringu będzie przewidywała świadczenia wzajemne – czytamy w Poradniku Gazety Prawnej. Dlatego jako koszt uznać można przekazanie przez markę produktów jej ambasadorom, o ile będą oni zobowiązani np. do korzystania z nich w określonych sytuacjach.

Jak czytamy, można wyróżnić dwa rodzaje sponsoringu: pierwszy zakłada świadczenia wzajemne. Drugi, o charakterze zbliżonym do darowizny, polega jedynie na jednostronnych świadczeniach, do których zobowiązuje się sponsor. Jedynie w pierwszym przypadku sponsor może zaliczyć koszty sponsoringu do kosztów uzyskania przychodu.

W tekście pada przykład dystrybutora, który wprowadza nową markę odzieżową na polski rynek i w ramach promocji przekazuje jej produkty ambasadorom marki. Ci w zamian mają ich używać oraz brać udział w akcjach promocyjnych. Szczegóły współpracy są sprecyzowane w umowie sponsorskiej, określającej także wartość przekazanej odzieży, sposóbu i miejsc jej użytkowania.

„Spółka ponosi określone wydatki, jednak oczekuje w zamian świadczenia przez osoby sponsorowane swoistych usług re­klamowych – poprzez publiczne uży­wanie przekazywanej im odzieży. Można w tym przypadku mówić o sponsoringu właściwym i wydatki na ten cel uznać za koszt uzyskania przychodów” – czytamy. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj