5 listopada 2024 roku YouTube poinformował na swoim kanale Creator Insider o wprowadzeniu nowych aktualizacji, które mogą być przydatne dla twórców. Pojawi się m.in. kolejna ścieżka do zarabiania.
Jedną z dodanych funkcji jest historia danych, która ma za zadanie pomóc użytkownikom publikującym w serwisie lepiej zrozumieć, dlaczego ich treści osiągają konkretne wyniki. Zapewnia ona twórcom przegląd wydajności filmów w ciągu pierwszych 24 godzin, udostępniając notatki dotyczące kluczowych czynników.
Serwis dodał też filtr „najistotniejsze” do karty Społeczność. Ma on umożliwić użytkownikom zwiększenie zaangażowania odbiorców. Funkcja ta ma podświetlać pytania i inne typy komentarzy, które mogą być okazją do odpowiedzi.
Głównym elementem aktualizacji jest jednak opcja pozwalająca twórcom na ubieganie się o współprace z markami. Jak wyjaśnia YouTube, do tej pory użytkownicy, którzy prezentowali marki w swoich materiałach, mogli otrzymywać od reklamodawców indywidualne prośby o linkowanie wideo przez wiadomości e-mail z głównej aplikacji YouTube’a, a także za pomocą powiadomień YouTube Studio, które mogli zaakceptować lub odrzucić.
„Zaakceptowanie prośby umożliwia reklamodawcy wyświetlenie organicznej wydajności wideo w Google Ads i potwierdza prawa do ponownego wykorzystania dla reklamodawcy. Teraz uruchamiamy możliwość dla twórców w YPP z ponad 4 tys. subskrybentów, aby wysyłać prośby o linki wideo do Shorts do reklamodawców za pośrednictwem YouTube Studio” – podaje serwis.
Funkcja ta sprawi więc, że twórcy będą mieli szansę na samodzielne łączenie się z reklamodawcami. Będą oni mogli publikować treści związane z daną marką, a następnie zadać jej pytanie, czy jest zainteresowana wykorzystaniem tych materiałów w ramach swoich działań promocyjnych.
Na ten moment YouTube testuje nowe funkcje z niewielką liczbą twórców. (ao)
Źródło: youtube.com/creatorinsider/ Zdjęcie główne: youtube.com/creatorinsider