Pomysły, które „wpadły nam do głowy”, nie sprawdzą się przy tworzeniu kampanii wizerunkowych. „Niektórzy mówią o nich spontaniczne, a ja uważam je za nieadekwatne” – uważa Evan Zall na łamach prnewsonline.com.
Zdaniem autora tekstu, kampania PR-owa nigdy nie jest dziełem przypadku, a częścią przemyślanej strategii. Zespoły mają obowiązek w pełni zrozumieć klientów, w tym ich rynek i konkurencję. Agencje public relations, obserwując trendy, powinny więc brać pod uwagę długoterminowy czas realizacji.
Zall podaje przykład klienta finansowego, działającego w skali globalnej. Koordynatorzy projektu śledzili powiązania między rynkiem europejskim i azjatyckim. „Sztuką jest stworzyć spójne działania komunikacyjne w oparciu o trendy regionalne wśród tych rynków” – czytamy dalej.
Autor artykułu radzi, by przy budowaniu strategii wciąć też pod uwagę najgorszy scenariusz. „Do naszych zadań należy zarządzanie wizerunkiem marki. Musimy oceniać szansę strategii, a nie robić tylko hałas” – uważa Zall. (mw)
Planowanie i budowa kampanii PR – sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto. Prowadzi – Sebastian Hejnowski. Kliknij TUTAJ, aby obejrzeć fragment wykładu.