niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTydzień w digital marketingu

Tydzień w digital marketingu

Kobiety kochają Instagram, facebookowicze zamiast kochać posty, wolą wciąż je polubić. Adweek.com posumowuje ostatni tydzień pod kątem digital marketingu. Portal  wziął pod lupę m.in. dane z Instagrama, Persiscope i Facebooka.

Mamma mia, Instagram!

Ubiegły tydzień udowodnił, że kobiety kochają social media. Tu prym wiedzie Instagram – 98 proc. użytkowniczek korzysta z niego co najmniej raz w tygodniu, 68 proc. robi to codziennie. Co więcej, ponad połowa internautek na Instagramie obserwuje konta marek biznesowych.

W Facebooku nadal chodzi o lajki

Portal The Social Times postanowił sprawdzić, czy użytkownicy serwisu Zuckerberga rzeczywiście korzystają z rozszerzonych przycisków reakcji. Pod uwagę wzięto 10 najaktywniejszych profilów z okresu 25 lutego i 5 marca: Nissan, Mini Babybel, Bertolli, Windex, LG Mobile, Giorgio Armani Beauty, Arby’s, Rebel’s Market, LittleThings.com i US Cellular.
Jak wynika ze statystyk, aż 93 proc. interakcji dotyczy przycisku „lubię to”, emocja „super” z kolei była używana przez niecałe 5 proc. internautów. O tym, że facebookowe reakcje świetnie sprawdzają się w komunikacji między użytkownikami, dla marek są jednak bezużyteczne więcej piszemy tutaj.

Livestreaming ma się dobrze…

…a Periscope obchodził swoje pierwsze urodziny. W tym czasie transmitował 200 milionów filmów, 100 milionów z nich w ciągu ostatnich trzech miesięcy.  

Hashtagi znakami towarowymi?

Według danych Thomson CompuMark (firmy zajmującej się zastrzeganiem znaków towarowych), w ciągu ostatnich pięciu lat wpłynęło do niej prawie 3 tys. wniosków z prośbą o zastrzeżenie hashtaga. Tylko w ubiegłym roku rozpatrzono aż 1398 takich próśb.

E-maile? Czemu nie!

Na koniec tekstu ciekawy wniosek z raportu Epsilon dotyczący stosunku millenialsów do otrzymywania maili sprzedażowych. Okazuje się, że ta grupa jest chętna, by je dostawać bardziej niż kiedykolwiek przedtem. O zaletach tej formy kontaktów z konsumentami już wcześniej wiedzieli marketerzy. Według Salesforce 79 proc. z nich zgadza się, że e-mail gwarantuje zwrot z inwestycji.

(mw)
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj