Clean Creatives, grupa prowadząca kampanię przeciwko paliwom kopalnym w reklamie i PR, w Dzień Ziemi świętowała podpisanie przez tysiąc agencji kreatywnych na całym świecie zobowiązania do odrzucenia kampanii reklamowych Big Oil – podaje thedrum.com.
Jak czytamy, Clean Creatives w ciągu ostatnich trzech lat zwróciło uwagę na działania przemysłu paliw kopalnych, które kształtują opinię publiczną przez dezinformację i greenwashing za pośrednictwem głównych firm reklamowych i PR. Według organizacji, z przemysłem paliw kopalnych są związane takie agencje jak Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas.
Clean Creatives oferuje agencjom i osobom prywatnym podpisanie zobowiązania do odrzucenia współpracy z podmiotami związanymi z przemysłem paliw kopalnych. Od kwietnia 2023 roku liczba sygnatariuszy wzrosła dwukrotnie, co odzwierciedla rosnącą dynamikę kampanii i podkreśla rosnące obawy branży kreatywnej dotyczące odpowiedzialnych praktyk w obliczu zmian klimatycznych – czytamy.
Do grona sygnatariuszy dołączyły takie agencje jak m.in. Mother New York czy Lucky Generals. Pełna lista firm, które podpisały zobowiązanie, znajduje się na stronie.
Agencje, które zobowiązały się do odejścia od paliw kopalnych, znajdują się w Stanach Zjednoczonych (350 siedzib), Wielkiej Brytanii (265 siedzib), Kanadzie (65 siedzib), RPA (57 siedzib), Niemczech (36 siedzib), Holandii (30 siedzib) i Szwecji (20 siedzib). Typy agencji obejmują agencje projektowe z 223 podpisami, kreatywne z 201, brandingowe z 197 i public relations z 183 – informuje źródło.
Clean Creatives, aby uczcić liczbę podpisów, opublikowało film parodiujący branżę i przedstawiający maszynę Rube’a Goldberga, znaną z reklamy Hondy „The Cog”. Wideo kończy się pożarem śmietnika, który został ugaszony przez Clean Creatives. Organizacja wzywa w filmie szefów reklam do stania się „dobrymi ludźmi” w walce z globalnym ociepleniem – donosi źródło.
Źródło: youtube.com/audrey9785
(ao)