Ogilvy i Edelman zwyciężyły w tegorocznym zestawieniu Creative Index, przygotowanym przez serwis Holmes Report.
W zestawieniu agencji Ogilvy zdobył 128 punktów, przyznawanych za wyróżnienia w międzynarodowych konkursach, z uwzględnieniem ich zasięgu i znaczenia. Przy uwzględnieniu wielkości zespołu w stosunku do zdobytych punktów, pierwsze miejsce zajęła brytyjska agencja Unity.
Biorąc pod uwagę same kampanie, najbardziej wartościowe statuetki przyznano za projekt „Thank You Mum”, zrealizowany przy okazji Olimpiady w Londynie, ale zgłoszony w kilku konkursach już w 2013 roku oraz za kampanię „The Most Powerful Arm Ever Invented”, wspierającą osoby chorujące na dystrofię mięśniową Duchenne’a.
http://www.themostpowerfularm.com/about
Metodologia
Pod uwagę wzięto ponad 20 konkursów o zasięgu regionalnym i globalnym, zorganizowanych w okresie 12 miesięcy, liczonych do końca tegorocznego festiwalu Cannes Lions. Do każdego konkursu zastosowano wagę, odnoszącą się do jego zasięgu, znaczenia oraz opinii, jaką na jego temat ma środowisko PR.
W przypadku kampanii nagrodzonych w danym konkursie kilkoma nagrodami, punkty przyznano tylko raz. Wyjątek stanowią wyróżnienia dla najlepszej kampanii roku, grand prix i tym podobne nagrody główne, w tym przypadku przyznano podwójną liczbę punktów. W zestawieniu uwzględniono kampanie, które w wymienionym wyżej okresie zostały nagrodzone przynajmniej trzykrotnie. Zestawienie powstało na podstawie liczby zdobytych przez agencje i kampanie punktów, nie liczby zdobytych nagród.(ks)