Łódź ma wiele pomysłów na promocję – wynika z felietonów Agnieszki Nowak z komisji promocji miasta i współpracy zagranicznej oraz Joanny Delbar, prezes zarządu Telma Grup. Co do wykonania zdania są już podzielone.
Felietony ukazały się na łamach dziennika Polska Gazeta Łódź. Zdaniem Nowak Łódź ma bardzo duży potencjał promocyjny, jednak w mieście kuleje organizacja. Wylicza kolejne przykłady organizacyjnej nieporadności, jak realizacja obchodów likwidacji Litzmannstadt Getto czy Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu.
Na pozytywach skupia się Delbar. Zaznacza, że mocnymi stronami Łodzi są zarówno urzędnicy otwarci na nowe pomysły, jak i sami mieszkańcy, którzy mają ciekawe inicjatywy. Podkreśla także sukces miasta w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Joanna Delbar zauważa, że branżowe media przedstawiają miasto jako lidera wśród zgłoszonych kandydatów. Prezes zarządu Telma Grupa narzeka z kolei na wszechobecne krytykanctwo. (bs)