środa, 8 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościUdany rok polskiego PR-u

Udany rok polskiego PR-u

Miesięcznik Press opublikował kolejny roczny ranking wyników finansowych polskich firm public relations. Przychody agencji napawają optymizmem, pisze Joanna Sędek.

Rok 2007 był dla PR-owskiej branży czasem udanym. Z danych zebranych od 36 polskich agencji wynika, że ich łączny przychód wyniósł 171 mln zł, a wartość rynku usług public relations wzrosła względem 2006 roku o 25% i wyniosła 350 mln złotych, czytamy w opisie badania.

Wszystkie agencje, poza jedną – Edelman, której mimo to przychód był większy o 35% r/r – odnotowały w 2007 roku wzrost zysku. Największy wzrost przychodów odnotowały natomiast Genesis PR ( o 141 %) i Weber Shandwick (o 112 %). A miejsce lidera pod względem przychodów agencja Sigma oddała firmie Partner of Promotion.

Dlaczego rok był dla firm public relations taki udany? Przyczyn wymienianych przez autorkę jest kilka – po pierwsze koniunktura gospodarcza poprzedniego roku. Po drugie, przyczynił się do tego wzrost liczby klientów, do których dołączyła między innymi administracja samorządowa. (ał)

Pierwsza dziesiątka agencji o najwyższym przychodzie w 2007 roku (w tys. zł)
 
Partner of Promotion – 14 129
Sigma International Poland – 10 429
Multi Communications – 10 000
Edelman Polska – 9 244
Headlines – 8 551
On Board Public Relations – 7 844
Profile – 7 599
Weber Shandwick – 7 314
PRIMUM  – 7 200
Twenty Four Seven PR – 6 676

Błąd w tekście dotyczący wzrostu przychodów agencji Weber Shandwick i Genesis PR został poprawiony. Za błąd przepraszamy. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj