Adam Mosseri, szef Instagrama, podczas ostatniej sesji pytań i odpowiedzi na platformie wskazał najlepsze sposoby zwiększania zasięgu w aplikacji, a także najważniejsze czynniki uwzględniane obecnie w algorytmie serwisu. Przedstawiciel portalu stwierdził, że jednym z najbardziej kluczowych jest wskaźnik udostępniania postów – podaje socialmediatoday.com.
Jak przekazał Mosseri, „ważniejsze niż czas oglądania lub liczba polubień i komentarzy są wskaźniki wysyłania, [i] ogólnie uważam, że wskaźnik jest ważniejszy niż liczba”. Chodzi o liczbę udostępnień, polubień czy komentarzy w odniesieniu do zasięgu materiału. „Z mojego doświadczenia wynika jednak, że liczba wysyłek na zasięg bardziej koreluje z ogólnym zasięgiem niż cokolwiek innego, ponieważ chcemy pomóc ludziom w odkrywaniu treści, które chcą łączyć ze znajomymi, a więc wysyłanie jest świetnym wskaźnikiem tego rodzaju połączenia z kreatywnością” – powiedział szef Instagrama, cytowany przez źródło.
Okazuje się więc, że najłatwiej zdobyć zaangażowanie przez zachęcanie odbiorców do udostępniania treści znajomym. Umożliwi to bowiem twórcy dotarcie do większej liczby osób w aplikacji.
Źródło informuje, że sterowniki algorytmu mogą być obecnie uszeregowane w następującej kolejności: najbardziej skuteczne są współczynniki udostępniania, następnie czas oglądania i liczba komentarzy, a na końcu liczba polubień. Jak czytamy, dwa ostatnie mogą się różnić, ale ze względu na fakt, że mniej osób publikuje i komentuje, Meta musi skupić się na innych elementach, jeśli chce zmaksymalizować zaangażowanie. (ao)