piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUduchowione nowe media?

Uduchowione nowe media?

„Aktywność w nowych mediach jest dziś niezbędna i chciałbym, żeby stała się powszechną praktyką w episkopacie” – stwierdza ksiądz Mieczysław Puzewicz, dyrektor Radia eR, rozgłośni archidiecezji lubelskiej, na łamach Rzeczpospolitej.

Krótkie wpisy i liczna publika to odpowiednia podstawa do przedstawiania religijnych rozważań w social mediach? Ksiądz Puzewicz argumentuje sprawę podając przykład Jezusa. „Zwróćmy uwagę, jaka była strategia komunikacji Jezusa. On wygłaszał swoje kazania podczas pielgrzymek do Jerozolimy, kiedy miał jak największą widownię. Słynne Kazanie na górze wygłosił właśnie z góry, skąd znakomicie roznosił się głos. Jestem więc przekonany, że dziś Pan Jezus by tweetował”.

Jednak skrótowość w nowych mediach może stanowić pułapkę. Wpis księdza Puzewicza o miłowaniu homoseksualistów spotkał się z wielką krytyką. „Wpis to krótka forma, a tweet to już w ogóle… Dlatego też czasem wkradnie się jakieś nieporozumienie, czegoś nie uda się wyjaśnić do końca” – czytamy w gazecie. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj