Unia Europejska poszukuje agencji PR, by wzmocnić swoje działania w Chinach i Południowo-Wschodniej Azji. W tym celu rozpisano dwa multimilionowe przetargi – informuje holmesreport.com.
Pierwszy, wart 4,5 mln funtów, ma na celu pogłębić relacje kulturowe, ekonomiczne i polityczne między UE a Chinami. Drugi (ok. 2 mln funtów) dotyczy wzmocnienia polityki społecznej i pomocy potrzebującym w Indonezji i Południowo-Wschodniej Azji. Zapytania ofertowe przewidziane są – zgodnie z informacjami zamieszczonymi w serwisie – na marzec 2013 r. UE współpracuje już z agencją Edelman – w zakresie poprawy komunikacji w Indonezji. Ale jej dwa kontrakty nie mają być w żaden sposób zagrożone nowym przetargiem – przekonuje Arun Sudhaman.
Z materiału dowiadujemy się, że UE szczególnie zależy na realizacji dwóch celów związanych z Chinami, z którymi łączą ją trudne stosunki. Te najlepiej opisuje cytat z dw.de: „Za każdym razem, gdy czołowi politycy z UE i Chin spotykają się publicznie, promienieją przed kamerami. Ale ich uśmiechy nie są w stanie rozwiązać problemów. W kwestii demokracji czy praw człowieka to dwa odmienne światy”. Cel numer jeden to promocja UE jako organizacji będącej ważnym partnerem w regionie. Drugi – lepsza komunikacja i relacje zewnętrzne. W tym Brukseli mają pomóc PR-owcy, którzy zajmą się marketingiem, brandingiem, social mediami, reklamą, internetem i eventami. Dziennikarze Holmesreport.com podkreślają, że taki zabieg świadczy o nowej strategii UE. Do niedawna krytykowano ją za zupełny brak pomysłu na aktywność w Chinach. (es)