Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zaprasza agencje do składania ofert na kampanię Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego.
UFG opublikował ogłoszenie o zapytaniu ofertowym, którego przedmiotem jest na opracowanie strategii i koncepcji oraz przeprowadzenie i obsługa kampanii informacyjno-promocyjnej projektu „System Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego”. Kampania ma potrwać przynajmniej cztery miesiące, a do jej opracowania i przeprowadzenia zapraszane są agencje mające doświadczenie w kampaniach społecznych.
Jak wyjaśnia UFG, od 1 lipca 2022 roku interesy ekonomiczne nabywców lokali mieszkalnych na rynku pierwotnym, od deweloperów, będą podlegały ochronie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego. Fundusz ten ma zabezpieczyć pełny zwrot środków wpłaconych przez klientów w przypadku upadłości dewelopera lub banku prowadzącego mieszkaniowy rachunek powierniczy, a także odstąpienia przez klienta od umowy deweloperskiej. Zwrot środków wpłaconych na zakup mieszkania lub domu będzie możliwy w przypadku upadłości dewelopera i zaprzestania kontynuowania inwestycji, odstąpienia przez syndyka lub zarządcy od umowy zawartej z klientem, upadłości banku prowadzącego mieszkaniowy rachunek powierniczy i niepokrycia całości środków zgromadzonych na tym rachunku przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny, który zapewnia zwrot do 100 tys. euro za wszystkie środki danego klienta w konkretnym banku – łącznie m.in. z jego prywatnymi lokatami, odstąpienia od umowy przez nabywcę (np. gdy deweloper nie przeniesie na nabywcę własności lokalu w określonym terminie lub nie usunie wady istotnej), o ile klient nie uzyskał wcześniej zwrotu swoich środków.
W kampanii UFG chce zakomunikować korzyści płynące dla konsumentów z powołania i funkcjonowania Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego. Zaprasza do składania ofert i współpracy agencje mające doświadczenie w realizacji kampanii społecznych. „To kompleksowy projekt komunikacyjny, obliczony na kilka miesięcy. Co ważne, obejmuje różne narzędzia – zarówno z obszaru public relations, jak i klasycznej działalności reklamowej, a także różne media i formaty dotarcia do potencjalnych nabywców lokali mieszkalnych na rynku pierwotnym. Wszystko po to, aby zasięg kampanii był możliwie jak największy, a także po to, aby kampania wpisała się w nurt kampanii promujących ochronę konsumentów” – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy UFG.
Kampania zostanie zrealizowana ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej. Szacowana wartość zamówienia wynosi 680 tys. zł brutto (ponad 550 tys. zł netto).
Oferty można składać do 28 marca 2022 roku do godz. 10:00. Zgłoszenia mogą przesyłać udział agencje zajmujące się szeroko pojętą komunikacją – reklamowe/kreatywne, PR, digital, itd.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie. (mb)