niedziela, 26 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościUlotna wartość przedsiębiorstwa

Ulotna wartość przedsiębiorstwa

W Dodatku do Forbesa czytamy o wartości marek. Okazuje się, że najcenniejszymi aktywami stają się wartości niematerialne i prawne, takie jak znaki towarowe (marki), relacje z klientami, zastrzeżone technologie, bazy danych lub oprogramowanie komputerowe. Marka jest dla klienta obietnicą otrzymania określonych wartości, a wybór markowego produktu, o którego jakości konsument jest przekonany, skraca czas konieczny do podjęcia decyzji zakupowej.
Wpływ na wycenę marki ma reputacja. Sam proces wyceny jest skomplikowany i wymaga doskonałego zrozumienia otoczenia rynkowego. Według rankingu marek światowych, publikowanego co roku przez firmę Interbrand, czołowe marki pochodzą z USA. Ten fakt nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę, że 13 z 14 kupowanych w Stanach towarów to produkty markowe.
W artykule znajdziemy też spis 10 najcenniejszych marek świata oraz metod wyceny marek.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj