niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościUnia Europejska - PR-em w eurosceptycyzm

Unia Europejska – PR-em w eurosceptycyzm

UE zatrudniła konsorcjum firm komunikacyjnych – razem z Grayling i ESN – których zadaniem jest przeciwdziałanie rosnącemu eurosceptycyzmowi. Wszystko w ramach multimilionowego programu public relations.

Przed Grayling przede wszystkim dwa cele – po pierwsze, załagodzić krytyczne opinie na temat przystąpienia do UE w 2013 roku Chorwacji, a po drugie – wesprzeć UE przy rozszerzaniu jej o kolejne kraje, głównie z regionu bałkańskiego. Chorwacja od dawna mierzy się bowiem z niepochlebnymi opiniami w związku z jej upartym stanowiskiem w sprawie prawa konkurencji, sądownictwa i prawa człowieka. Planowo ma być 28 członkiem Unii, jednak już jakiś czas temu dostała wyraźne ostrzeżenie, by „odrobić zadanie domowe”. Jak podaje Holmes Report, inne kraje, które mogą potrzebować podobnej pomocy, to: Albania, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Serbia, Kosowo, Macedonia, Turcja czy Islandia. Ponadto Grayling zostanie wynagrodzony za promocję profitów płynących z członkostwa w tak trudnym okresie „ekonomicznej niemocy”. Zgodnie z tym, co czytamy na stronie portalu, UE chce w ten sposób zwalczać mity i przesądy dotyczące polityki związane z przyjmowaniem nowych państw. Grupę docelową projektu stanowi ogólnie opinia publiczna, ze szczególnym naciskiem na liderów opinii – media, młodzież, regionalne autorytety oraz środowiska biznesowe. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj