Komisja Europejska przyjęła program polityki promowania produktów rolnych na 2019 rok. Jak wynika z informacji prasowej dostępnej na stronie instytucji, Unia ma udostępnić 191,6 mln euro na cele różnych kampanii. To o 12,5 mln więcej niż w poprzednim programie.
Na Starym Kontynencie instytucja chce wspierać promowanie różnych europejskich znaków jakości, takich jak np. Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (ang. Traditional Speciality Guaranteed, TSG). Za granicami Unii z kolei z wydzielonych pieniędzy korzystać będą mogli organizatorzy kampanii na terenach Kanady, Chin, Kolumbii, Japonii, Korei, Meksyku czy Stanów Zjednoczonych. Komisja chciałaby też wesprzeć promocję konkretnych produktów.
„Europa jest jednym z największych światowych producentów napojów i produktów spożywczych wysokiej jakości. Kładąc jeszcze większy nacisk na wysiłki promocyjne w 2019 roku, zwiększymy świadomość tego faktu zarówno w Unii, jak i innych krajach o wysokim potencjale wzrostu” – skomentował na potrzeby informacji prasowej Phil Hogan, członek Komisji zajmujący się rozwojem rolnictwa i wsi.
Propozycje kampanii będzie można zgłaszać od stycznia 2019 roku – pisze w notce Komisja. Zaznacza jednocześnie, że z przeznaczonych na kampanie promocyjne środków korzystać będzie mogło wiele różnych podmiotów, takich jak organizacje handlu, związki producenckie czy grupy rolnicze. (mp)