Jak informuje Rzeczpospolita, Unia Europejska zdecydowała się na zwiększenie dofinansowania projektów promocji żywności.
Przedstawiciele Komisji Europejskiej, Rady UE oraz Parlamentu Europejskiego ustalili, że programy promujące żywność na terenie Unii będą finansowane z unijnego budżetu w 70 proc. Na 10 proc. więcej mogą liczyć organizatorzy kampanii prowadzonych poza jej granicami.
Jak zaznacza Dariusz Goszczyński z Ministerstwa Rolnictwa, nowe decyzje są „po myśli Polski”. Resort zabiegał bowiem o to, aby „utrzymać jak najmniejszy wkład własny organizacji branżowych”. Przyjęte limity są wyższe od tych proponowanych przez Komisję Europejską. Chciano, aby producenci pokrywali od 40 do 50 proc. wydatków promocyjnych. Obecnie 20 proc. budżetu kampanii promocyjnych pochodzi od producentów, 30 proc. z budżetów krajowych, a resztę zapewnia Unia.
Nowe zasady finansowania promocji spożywczej zaczną obowiązywać w 2016 roku. (ks)