Unilever w ostatnim czasie skupia się na wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych do swoich działań. Jednym z ostatnich przykładów tego typu usprawnień w spółce jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia sesji zdjęciowych produktów. Firma zdecydowała się na wdrożenie technologii AI i Digital Twin do swoich działań marketingowych, co ma pozwolić na automatyzację i optymalizację procesów.
Czytaj też: Unilever stawia na influencer marketing. Koncern zwiększa wydatki na twórców
Jak informuje firma, w ramach globalnej strategii GAP 2030 (Growth Action Plan) Unilever dąży do transformacji marketingu, której efektem będzie „uwolnienie pracowników od żmudnych zadań, w których może wspomóc ich AI”. Ma to pozwolić na przekierowanie czasu i energii zatrudnianych osób na działania istotne z punktu widzenia strategicznego rozwoju marek i spółki. „Dzięki temu zespoły będą mogły skupić się na tworzeniu kreatywnych kampanii odpowiadających na bieżące potrzeby rynku” – podkreśla marka.
W związku z tym Unilever w swoich działaniach zaczął wykorzystywać narzędzia NVIDIA Omniverse, czyli technologię, która pozwala na tworzenie fotorealistycznych odpowiedników produktów. Stworzone w ten sposób materiały mogą być wykorzystane we wszystkich kanałach komunikacyjnych, co – jak przewiduje firma – znacząco usprawni pracę zespołu marketingu.
Dzięki wprowadzeniu nowych usprawnień i wykorzystaniu AI firma jest w stanie stworzyć zdjęcie każdego produktu w dowolnych okolicznościach bez konieczności korzystania z fizycznego studia studia fotograficznego. „Tworzone w ten sposób obrazy są generowane dwa razy szybciej, a koszt produkcji treści jest niższy o 50 proc.” – dowiadujemy się. „To, co kiedyś było złożonym i powolnym procesem, zamieniliśmy na system, który pozwala naszemu zespołowi skupić się na tym, co robi najlepiej – myśleniu kreatywnym, przekraczaniu granic oraz tworzeniu magii wokół naszych marek” – przekazała Bracey.
Firma ujawnia, że pilotażowo zastosowano tę technologię w jednej z części biznesu Unilevera. Testy w Beauty & Wellbeing dla produktów TRESemmé, Dove, Vaseline i Clear zakończyły się osiągnięciem nawet do 55 proc. oszczędności kosztów oraz 65 proc. szybszym czasem produkcji materiałów. Przełożyło się to także na ruch w kanałach marki oraz wydłużenie czasu zaangażowania odbiorców.
Obecnie Unilever wykorzystuje w swoich działaniach ponad 500 aplikacji opartych na technologii AI. (kn)