Międzynarodowy koncern Unilever zmienia strategię marketingową. Nowy dyrektor generalny firmy zapowiedział, że wśród planowanych działań znajduje się zwiększenie wydatków na influencerów. Według niego konsumenci stali się bowiem „podejrzliwi” wobec tradycyjnych działań marketingowych – podaje ft.com.
Jak czytamy, Fernando Fernandez, nowy dyrektor generalny Unilevera, ogłosił, że firma zamierza zatrudnić więcej twórców internetowych do promowania swoich produktów. Jednocześnie podkreślił, że decyzja ta ma wynikać z podejrzliwości konsumentów wobec tradycyjnych działań marketingowych przedsiębiorstw.
Fernandez przejął stanowisko po Heinie Schumacherze, który został odsunięty od pełnionej funkcji przez zniecierpliwiony zarząd. Według zespołu zarządzającego koncernem, zbyt wolno realizował on plan naprawczy poprzedniego dyrektora. Źródło donosi, że aktualnie firma przechodzi restrukturyzację, która obejmuje zwolnienia 7,5 tys. pracowników oraz wyodrębnienie działalności związanej z produkcją lodów.
Jak informuje źródło, Fernandez od momentu objęcia stanowiska dyrektora kieruje się myślą, że „przekazy marek pochodzące od korporacji to podejrzane wiadomości”, a „tworzenie systemów marketingowych, w których inni mogą mówić w imieniu twojej marki na szeroką skalę, jest bardzo ważne”. Wśród jego priorytetów związanych z rozwojem koncernu znajduje się skoncentrowanie zasobów na największych rynkach firmy – w Stanach Zjednoczonych i Indiach – a także przyspieszenie sprzedaży słabiej prosperujących marek spożywczych – czytamy.
Fernandez zapowiedział, że Unilever zamierza przejść na model social-media-first, tym samym zwiększając inwestycje w platformy społecznościowe z dotychczasowych 30 proc. do 50 proc. całkowitych wydatków reklamowych. Firma zwiększyła środki na marketing z 13 proc. przychodów w 2022 roku do 15,5 proc. w 2024 roku – dowiadujemy się.
„W Indiach jest 19 tys. kodów pocztowych, a w Brazylii 5 764 gminy. Chcę mieć jednego influencera w każdej z nich. To ogromna zmiana. Wymaga to systemu tworzenia treści bardzo różnego od tego, który mieliśmy dotychczas” – poinformował Fernandez, cytowany przez źródło.
Dyrektor generalny Unilevera przekazał również, że firma będzie kontynuować plan poprzednika. Koncern skupi się więc na drobnych przejęciach oraz przyspieszy sprzedaż mniejszych, regionalnych marek spożywczych. Jak powiadomił Fernandez, „każda marka w portfolio firmy, każda kategoria, musi zasłużyć na to, by w nim pozostać” – pisze ft.com. (ao)
Źródło: ft.com, Unilever to boost influencer spend to win over ‘suspicious’ consumers, Madeleine Speed, 10.03.2025