Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina wprowadził nowy system identyfikacji wizualnej, dzięki któremu chce unowocześnić formę swojej komunikacji. Uczelnia zmieniła m.in. logo i kolorystykę.
Stare logo
Nowe logo. Źródło: chopin.edu.pl
Dotychczasowe logo, które składało się z symbolu przedstawiającego Fryeryka Chopina oraz liter U i M, zostało zastąpione akronimem nazwy uczelni oraz jego rozwinięciem. Wykorzystywana do tej pory szeryfowa czcionka Canela, która nawiązywać ma do tradycji materiałów drukowanych, została uzupełniona „nowoczesnym i uniwersalnym” krojem pisma HK Grotesk.
Źródło: chopin.edu.pl
Nowy znak ma móc poddawać się animacji w materiałach cyfrowych oraz kształtować się w różny sposób, w zależności od potrzeb materiałów drukowanych. Ma to umożliwić „budowanie tożsamości wizualnej z charakterem, przy zachowaniu powagi właściwej instytucji z tak bogatymi tradycjami”.
Źródło: chopin.edu.pl
Zmiany obejmują także kolorystykę. Kolorem wiodącym stał się „ponadczasowy i elegancki w swojej prostocie” granat (Pantone 2965C). Uzupełniać ma go ciepły odcień szarości (Pantrone Warm Gray 2C). „Wyrażająca spokój, pewność siebie i więź, barwa granatowa podkreśla uniwersalną potrzebę niezawodnego i stabilnego fundamentu, umożliwiającego bezpieczne budowanie własnej przyszłości” – informuje uniwersytet.
Źródło: chopin.edu.pl
Wszystkie materiały drukowane zostały oparte na siatce, która pozostawać ma w ścisłej relacji z nowym logo. Przygotowano m.in. nowe afisze koncertowe oraz materiały korporacyjne takie jak papier firmowy, teczki, koperty czy wizytówki.
Za stworzenie nowej identyfikacji odpowiadają Gina Ferreira oraz Emidio Cardeira z portugalskiej pracowni Design Office, którą wyłoniono w wyniku konkursu.
Nowa identyfikacja wizualna zaczęła być wprowadzana na początku 2020 roku, jednak w wyniku pandemii COVID-19 spowolniły ten proces. Ostatecznie identyfikacja zaczęła w pełni funkcjonować dopiero z końcem ubiegłego roku. (ak)
Zdjęcie główne: chopin.edu.pl