niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUniwersytet Opolski ma nowe logo

Uniwersytet Opolski ma nowe logo

Na początku sierpnia 2021 roku Uniwersytet Opolski wprowadził nową identyfikację wizualną. Uczelnia zmieniła logo, które pojawi się w całej komunikacji, m.in. w materiałach drukowanych, online oraz na gadżetach promocyjnych.

Nowy znak Uniwersytetu Opolskiego tworzą litery „UO” i nazwa jednostki, przy czym „O” został otwarte i znalazła się z nim strzałka skierowana do wewnątrz. Jak wyjaśnia uczelnia, ma to symbolizować otwarcie.  „Strzałka skierowana do wnętrza litery »O« odwołuje się do filaru nowej strategii wizerunkowej marki uczelni — chęci poznania siebie i innych, dociekliwości, otwartości na świat, ludzi, wiedzę” – informuje uczelnia.

„Motywem przewodnim w naszej identyfikacji wizualnej przez ostatnie trzy dekady było oficjalne godło uczelni. W ramach rebrandingu postanowiliśmy stworzyć pełną wizerunkową linię użytkową, która nie tylko uzupełnia tradycyjne godło, ale też mocno identyfikuje graficznie Uniwersytet Opolski wśród polskiej – i nie tylko – społeczności akademickiej” – mówi Maciej Kochański, p.o. dyrektora Biuro Marketingu i Public Relations Uniwersytetu Opolskiego i rzecznik prasowy.

Jak wyjaśnia, kreacja została przygotowana w oparciu o przeprowadzone badania, które wskazały oczekiwania grupy docelowej, a więc i kierunek prac nad odświeżeniem marki UO.

„Projekt zrealizowaliśmy, korzystając z niepowtarzalnej okazji – włączenia Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu do Uniwersytetu Opolskiego. Przekazane na ten cel środki mogliśmy – za zgodą Ministerstwa Edukacji i Nauki – spożytkować m.in. na unowocześnienie wizerunku naszej uczelni i wpisanie go w aktualne trendy i oczekiwania, przede wszystkim młodych ludzi” – dodaje Kochański.

Nowe logo

Poprzednie logo UO składało się z herbu i napisu z nazwą uczelni. Wówczas nazwa uniwersytetu była powtórzona w znaku trzy razy: dwa razy po polsku i raz po łacinie.

Poprzenie logo

Nowy system identyfikacji wizualnej obejmuje znak główny, sygnet, wersje skrócone logo, pionowe i poziome, a także nowy kolor – żółty. Każdy z 12 wydziałów UO ma od teraz własny, niezależny logotyp, spójny ze znakiem uczelni. Logotypy wydziałów „zbudowane zostały na dziewięciopolowej siatce i symbolicznie nawiązują do głównych obszarów tematycznych poszczególnych jednostek UO” – tłumaczy uczelnia. Identyfikację dopasowano także do 19 instytutów i kilkunastu jednostek ogólnouczelnianych UO. Wszystkie jednostki otrzymały m.in. ujednolicone wzory dokumentów, druków, wizytówek itp.  

Za opracowanie koncepcji identyfikacji UO odpowiadała wrocławska agencja Cięty Język.

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj