Na początku sierpnia 2021 roku Uniwersytet Opolski wprowadził nową identyfikację wizualną. Uczelnia zmieniła logo, które pojawi się w całej komunikacji, m.in. w materiałach drukowanych, online oraz na gadżetach promocyjnych.
Nowy znak Uniwersytetu Opolskiego tworzą litery „UO” i nazwa jednostki, przy czym „O” został otwarte i znalazła się z nim strzałka skierowana do wewnątrz. Jak wyjaśnia uczelnia, ma to symbolizować otwarcie. „Strzałka skierowana do wnętrza litery »O« odwołuje się do filaru nowej strategii wizerunkowej marki uczelni — chęci poznania siebie i innych, dociekliwości, otwartości na świat, ludzi, wiedzę” – informuje uczelnia.
„Motywem przewodnim w naszej identyfikacji wizualnej przez ostatnie trzy dekady było oficjalne godło uczelni. W ramach rebrandingu postanowiliśmy stworzyć pełną wizerunkową linię użytkową, która nie tylko uzupełnia tradycyjne godło, ale też mocno identyfikuje graficznie Uniwersytet Opolski wśród polskiej – i nie tylko – społeczności akademickiej” – mówi Maciej Kochański, p.o. dyrektora Biuro Marketingu i Public Relations Uniwersytetu Opolskiego i rzecznik prasowy.
Jak wyjaśnia, kreacja została przygotowana w oparciu o przeprowadzone badania, które wskazały oczekiwania grupy docelowej, a więc i kierunek prac nad odświeżeniem marki UO.
„Projekt zrealizowaliśmy, korzystając z niepowtarzalnej okazji – włączenia Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu do Uniwersytetu Opolskiego. Przekazane na ten cel środki mogliśmy – za zgodą Ministerstwa Edukacji i Nauki – spożytkować m.in. na unowocześnienie wizerunku naszej uczelni i wpisanie go w aktualne trendy i oczekiwania, przede wszystkim młodych ludzi” – dodaje Kochański.
Nowe logo
Poprzednie logo UO składało się z herbu i napisu z nazwą uczelni. Wówczas nazwa uniwersytetu była powtórzona w znaku trzy razy: dwa razy po polsku i raz po łacinie.
Poprzenie logo
Nowy system identyfikacji wizualnej obejmuje znak główny, sygnet, wersje skrócone logo, pionowe i poziome, a także nowy kolor – żółty. Każdy z 12 wydziałów UO ma od teraz własny, niezależny logotyp, spójny ze znakiem uczelni. Logotypy wydziałów „zbudowane zostały na dziewięciopolowej siatce i symbolicznie nawiązują do głównych obszarów tematycznych poszczególnych jednostek UO” – tłumaczy uczelnia. Identyfikację dopasowano także do 19 instytutów i kilkunastu jednostek ogólnouczelnianych UO. Wszystkie jednostki otrzymały m.in. ujednolicone wzory dokumentów, druków, wizytówek itp.
Za opracowanie koncepcji identyfikacji UO odpowiadała wrocławska agencja Cięty Język.
(mb)