Prawie 11 mln zł – taką karę UOKiK nałożyło na ITI Neovision. „Analiza zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wykazała, że ITI Neovision, jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami telewizji N, złamała prawo” – informuje Urząd.
„Zdaniem Urzędu, treść zawartych z abonentami umów nie stanowiła podstawy do dokonania takiej zmiany, a informując konsumentów o tym spółka naruszyła dobre obyczaje, wprowadzając ich w błąd. Ponadto, jednostronna zmiana warunków umowy naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła również umów zawartych na czas oznaczony” – czytamy w komunikacie UOKiK-u. Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKIK-u, podważyła sposób, w jaki informowano konsumentów o zmianie umowy oraz stwierdziła, że klientom dano zbyt mało czasu na rezygnację z oferty nc+. Ponadto firma „naruszyła m.in. zasady lojalnego zachowania kontrahenta wobec konsumenta, dotrzymywania umów oraz uczciwości w wykonywaniu zobowiązań”. W związku z tym urząd żąda usunięcia skutków działań, które zostały zakwestionowane.
Wprowadzenie oferty nc+ na rynek od początku spotkało się z krytyką klientów, zwłaszcza na Facebooku. Zdaniem internautów nowa marka, powstała po połączeniu telewizji n i Cyfry +, oferowała gorsze warunki niż poprzedni operatorzy. Obiekcje dotyczyły także sposobu, w jaki spółka obsługiwała klientów. Jeszcze w marcu prezes nc+ Julien Verley przyznał, że firma miała „problemy komunikacyjne, które spowodowały niezadowolenie części(…)abonentów”. (kg/ks)