niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUOKiK dba o konsumentów i może jednocześnie oczernić firmy

UOKiK dba o konsumentów i może jednocześnie oczernić firmy

UOKiK postanowił zadbać o dobro konsumentów i zapowiedział, że będzie publikował ostrzeżenia o nieuczciwych firmach. Aby ostrzec klientów, informacje takie miałyby się pojawiać w przypadku wystąpienia dużego prawdopodobieństwa naruszenia prawa przez przedsiębiorców. Jak informuje Rzeczpospolita, przedsiębiorcy protestują przeciwko publikacji niepotwierdzonych informacji, godzących w ich wizerunek.

To nie jedyny zarzut przedsiębiorców przeciwko planowanym zmianom. Jak zaznacza Bartosz Wyżykowski z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, nie wiadomo, w jakim trybie miałyby się pojawiać ostrzeżenia UOKiK. Poza tym projekt nie przewiduje naprawienia ewentualnej szkody firmy, gdyby postępowanie Urzędu nie wykazałoby łamania prawa. Przedsiębiorcy krytykują także brak możliwości odniesienia się do zarzutów, które byłyby zawarte w informacji UOKiK.

Rzeczniczka Urzędu Małgorzata Cieloch zaznacza, że rozważy on uwagi przedsiębiorców przysyłane w ramach konsultacji społecznych. Pomysł ostrzegania klientów jednak na pewno pozostanie. Publikacja o nieuczciwych praktykach nie byłaby zamieszczana w przypadku każdej firmy. Jak czytamy, UOKiK będzie po nią sięgał tylko w przypadku naruszenia interesu dużej grupy konsumentów. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj