Twój wizerunek, który kreujesz poprzez korzystanie z mediów społecznościowych może zadecydować o przyszłości twojej kariery zawodowej (o ile pracujesz w USA lub Wielkiej Brytanii) – tezę tę potwierdzają badania przeprowadzone przez firmę Cross Tab na zlecenie Microsoftu.
Wyniki badania zawierają odpowiedzi ponad 2,4 tys. respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, przepytanych w grudniu 2009 roku. Zostali oni podzieleni na dwie grupy – do jednej zaliczono przeciętnych użytkowników Internetu, drugą stanowią pracownicy działów kadrowych.
Wśród amerykańskich kadrowców aż 70 proc. przyznało, że odrzucą aplikacje kandydatów bazując na informacjach znalezionych w Internecie. Odsetek ten jest mniejszy w Wielkiej Brytanii (41 proc.), i zupełnie mały w Niemczech (16 proc.) i Francji (14 proc.). Stan taki wynika po części z faktu, że większość amerykańskich firm (75 proc.) wymaga, aby w procesie rekrutacji sprawdzać dane kandydatów dostępne w sieci. W Wielkiej Brytanii taką politykę przyjęło 48 proc. firm, natomiast w Niemczech i Francji już tylko co piąta.
Najpopularniejszym źródłem informacji o kandydatach są wyszukiwarki internetowe, portale społecznościowe, strony służące do wymiany plików multimedialnych i strony firm, w których pracowali kandydaci. (ks) Raport z badania dostępny jest tu.