poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościUżytkownicy Snapchata. Kim są i w jaki sposób z niego korzystają?

Użytkownicy Snapchata. Kim są i w jaki sposób z niego korzystają?

„Naszych odbiorców jest coraz więcej i są obecni w każdym zakątku świata, są w różnym wieku, mają zróżnicowane zainteresowania i pochodzenie. Powody, dla których ludzie używają Snapchata, są tak różne, jak oni sami!” – pisze zespół aplikacji na swojej stronie forbusiness.snapchat.com. Co więc powinniśmy wiedzieć o użytkownikach tej platformy, prowadząc działania biznesowe?

Jak czytamy, według tegorocznych danych ze Snapchata korzysta 166 milionów ludzi, którzy przeciętnie otwierają aplikację 18 razy dziennie. Wszystkich posiadaczy oprogramowania na swoich urządzeniach mobilnych łączy przede wszystkim miłość do uchwycania momentów codziennego dnia, którymi chcą się dzielić z ważnymi dla siebie osobami. 86 proc. ankietowanych użytkowników używa aplikacji do komunikowania się z rodziną i przyjaciółmi, a wielu z nich uznało, że jest to ich główne źródło kontaktu ze znajomymi.

Kto?
Najwięcej, bo 36 proc. badanych, stanowią osoby w wieku od 18 do 24 lat. Na drugim miejscu plasuje się grupa wiekowa 25–34, stanowiąca 27 proc. użytkowników. Z aplikacji korzystają także nastolatki (13–17 lat), a osoby powyżej 35. roku życia stanowią 15 proc. użytkowników.

 


Źródło: forbusiness.snapchat.com

 

Zespół Snapchata informuje też, że spośród nowych osób dołączających codziennie do społeczności Snapchata na terenie Stanów Zjednoczonych ponad połowa to osoby powyżej 25. roku życia. 31 proc. dorosłych użytkowników jest rodzicami.

Gdzie?
Jak czytamy na stronie Snapchata, aplikacja używana jest głównie w szkole, w domu i w pracy. 64 proc. osób w przedziale wiekowym 13–21 lat korzysta z niej w szkole – m.in. po to, by pokazać, co robią oraz rzeczy, które dzieją się wokół. W przypadku osób poza wiekiem szkolnym, powyżej 22. roku życia, 34 proc. korzysta z aplikacji w biurze.

Nagrywanie i fotografowanie swojej codzienności w domu prowadzone jest przez 81 proc. wszystkich badanych. 73 proc. udostępnia filmy i zdjęcia podczas oglądania telewizji, a 64 proc. – podczas gotowania.

Jednak Snapchat to nie tylko codzienność. Według danych, ludzie chętnie dzielą się swoimi przeżyciami także podczas imprez, koncertów i innych tego typu wydarzeń. 81 proc. posiadaczy aplikacji użyło jej podczas eventu albo imprezy, a 70 proc. podczas koncertu czy innego wydarzenia, gdzie grano muzykę na żywo.

 


Źródło: forbusiness.snapchat.com

 

Kiedy?
Każdy użytkownik odwiedza Snapchata średnio ponad 18 razy dziennie, spędzając na nim łącznie ponad 30 minut – informuje forbusiness.snapchat.com. Niektórzy otwierają aplikację nawet 10 razy na godzinę.

33 proc. użytkowników sprawdza snapy od razu po przebudzeniu i jest to pierwsza rzecz, jaką robią rano. 38 proc. zaś korzysta z aplikacji regularnie w ciągu dnia. Najwięcej, bo aż 43 proc. ze wszystkich osób jest aktywne wieczorami, po powrocie ze szkoły czy pracy. Tuż przed pójściem do łóżka Snapchata sprawdza 27 proc. badanych.

Po co?
„Używam Snapchata, żeby być na bieżąco ze swoimi przyjaciółmi, rodziną i wydarzeniami, a także żeby informować innych o tym, co dzieje się u mnie” – stwierdza jeden z ankietowanych użytkowników, a inny dodaje, że wraz z bliskimi dzielą się głupimi zdjęciami, na których używają snapchatowych filtrów. 86 proc. badanych przyznaje, że dzięki snapom jest w kontakcie z bliskimi, 84 proc. dzieli się zabawnymi treściami, a 43 proc. korzysta z porad zaufanych osób co do podejmowanych decyzji zakupowych. Do czego jeszcze używana jest aplikacja?

Ludzie używają narzędzi do obróbki zdjęć i filmów, takich jak np. naklejki czy możliwość dodawania tekstu, do urozmaicania 60 proc. swoich snapów. Codziennie odtwarzanych jest aż miliard wiadomości, w których zastosowano specjalne filtry, a co trzeci użytkownik używa nakładek każdego dnia. 

Wnioski
Znajomość powyższych danych jest istotna dla marek i reklamodawców po to, by rozumieć różnice między Snapchatem a innymi platformami społecznościowymi i móc wykorzystać aplikację do podejmowania decyzji marketingowych. Jak zauważają twórcy, warto mieć na uwadze fakt, że coraz więcej użytkowników aplikacji to osoby dorosłe, a średni wiek korzystających z medium wzrasta.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj