Na początku lutego 2016 roku austriacka grupa hotelowa VI Hotels&Resorts przekształciła się w Vienna House. Sieć wprowadziła nową identyfikację wizualną oraz mobilną i w pełni responsywną stronę internetową, z blogiem podróżniczo-kulinarnym.
Nowa marka jednoczy cztery indywidualne linie hoteli: andel’s, angelo, linię Easy oraz Vienna House. Strategia zakłada upraszczanie, połączenie finezji i prostoty, ale też gościnność przy zachowaniu własnej indywidualności. W Polsce do sieci Vienna House należy pięć hoteli: andel’s by Vienna House Lodz, andel’s by Vienna House Cracow, angelo by Vienna House Katowice, Vienna House Easy Chopin Cracow oraz Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje.
Źródło: Facebook/ViennaHouse
W procesie rebrandingu skupiono się na wprowadzeniu nowych rozwiązań, które mają spełniać potrzeby gości. Marka stawia na gościnność, czego symbolem ma być otwarte i przyjazne lobby, a także na udogodnienia technologiczne, takie jak dostęp do szybkiego internetu, możliwość skorzystania z internetowej usługi concierge czy mobilnego zameldowania. Nowa nazwa sieci ma symbolizować te zmiany. „Pierwszy człon nazwy, »Vienna«, nawiązuje do miejsca pochodzenia firmy, związanej z nim jakości życia i energii miasta. Drugi człon, »House«, symbolizuje miejsce, z którym jesteśmy związani, gdzie możemy czuć się sobą. Miejsce, gdzie spotykają się rodziny i dokąd zapraszamy przyjaciół i gości jako gospodarze” – tak nową nazwę sieci tłumaczy Rupert Simoner, prezes zarządu Vienna House. (mb)