Marka Victoria’s Secret ogłosiła, że jest w trakcie odświeżania wizerunku – informuje publicrelationstoday.com. Jak czytamy, nowy wizerunek ma komunikować otwartość na różnorodność kobiecych ciał i przeciwstawić się rasizmowi. Klienci dotychczas pozytywnie zareagowali na nową ofertę produktów oraz kampanię zorganizowaną z okazji Dnia Matki, w której udział wzięły modelki będące w ciąży.
Źródło przekazuje, że do udziału w nowej kampanii VS Collective marka zaprosiła ambasadorki, wśród których znalazły się kobiety, które łączy misja i chęć wprowadzania społecznie ważnych zmian. Współpracę podjęto m.in. z Megan Rapinoe, zawodową piłkarką działającą na rzecz równości płac; modelką plus size Palomą Elsesser czy pochodzącą z Indii aktorką i producentką filmową Priyanką Chopra Jonas.
Czytamy, że na wprowadzenie zmian w komunikacji duży wpływ miało pokolenie Z, ponieważ w jego oczekiwania wpisują się firmy, których przekaz jest spójny z ich postrzeganiem świata. Ta grupa preferuje marki skupiające się na różnorodności, która nie jest wyłącznie formą marketingu, lecz jest zakorzeniona w misji firmy – tłumaczy źródło.
Dalej czytamy, że reakcją marki na postulaty generacji Z jest m.in. umieszczanie na sklepowych wystawach manekinów o różnych kształtach sylwetki, a także prezentowanie produktów na stronie internetowej przez różnorodne modelki. Źródło dodaje, że marka wypuściła również linię biustonoszy dla osób po mastektomii.
Publicrelationstoday.com zaznacza, że zmiany wizerunkowe wykraczają poza kampanie marketingowe czy ekspozycje w sklepach i koncentrują się na działaniach prospołecznych. Victoria’s Secret uruchomiło podcast VS Voices o tematyce aktywistycznej i utworzyło globalny fundusz na rzecz walki z rakiem wśród kobiet we współpracy z organizacją non-profit Pelotonia.
Rzecznik firmy stwierdził, że marka odchodzi od mówienia swoim klientom, co uważa za atrakcyjne i jak powinna wyglądać kobieta, zamiast tego chce wspierać własne wybory swoich klientów na każdym etapie ich życia, ponieważ „każdy powinien czuć się komfortowo, prezentując swoją wyjątkowość” – przekazuje źródło.
Czytamy także, że na czele zmiany stoi zupełnie nowy zarząd, złożony z siedmiu osób, spośród których sześć to kobiety. Marka stara się zachować równowagę między rozwojem a utrzymaniem dotychczasowych klientów, a narracja, którą przedstawia, dopasowuje się do otaczającej rzeczywistości – ocenia źródło. Jedną z kluczowych zmian jest odejście marki od dostosowywania się do tego, czego chcą mężczyźni – dowiadujemy się.
Źródło ocenia, że zmiana wizerunku Victoria’s Secret w obliczu obecnych globalnych wyzwań, takich jak pandemia, równouprawnienie czy walka z wykluczeniem, zwiększy autentyczność marki. (as)