Visa – globalna firma zajmująca się płatnościami – zapowiedziała odświeżenie identyfikacji wizualnej. Marka rozpoczyna także kampanię, w której pokazuje, jak zmieniła się jej rola w ciągu ostatnich lat.
Zmiana identyfikacji ma podkreślać ewolucję, jaką przechodzi firma płatnicza. Nowa identyfikacja charakteryzować się będzie odświeżonymi, żywszymi kolorami. Poza logo opartym na nazwie marki, Visa zyska także specjalnie stworzoną czcionkę i zaktualizowany symbol „wyrażający cel przyświecający organizacji”, nawiązujący do wcześniejszych logotypów. Identyfikacja po zmianie ma zostać wprowadzona w 2021 roku i ma być dopasowana do cyfrowej rzeczywistości. „Visa od dawna jest synonimem zaufania, bezpieczeństwa, akceptacji i inkluzywności. Te kluczowe wartości, a także cel umożliwienia wszystkim uczestnictwa w globalnej gospodarce, znajdą wyraz w nowej odsłonie wizualnej identyfikacji marki, która zostanie unowocześniona i zyska większy dynamizm” – wyjaśnia marka w komunikacie prasowym.
Nową identyfikację Visy opracowała firma Mucho.
Marka zamierza w tym roku zacząć promować nowy wygląd we wszystkich 200 krajach, w których działa. Właśnie ruszyła kampania „Poznaj Visa”, w której pokazane są zmiany w roli organizacji na przestrzeni lat: postrzegana jest głównie z perspektywy płatności kartami, ale w coraz większym stopniu wpływa też na umożliwianie przepływu pieniędzy. Częścią kampanii będzie prezentacja nowej odsłony marki. (mb)