Sukces Apple przyniosły m.in. iPhony. Teraz firma szuka innych źródeł dochodu. Chce zainwestować w obszary VR i AR – podaje financialtimes.com.
Apple tym samym idzie w ślady m.in. Facebooka, który chce zaproponować swoim klientom Oculus Rift czy Microsofta z jego Hololensem – informuje źródło. Firma z charakterystycznym logiem w kształcie jabłka gromadzi już zespół ekspertów od wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Buduje także prototyp nowoczesnych słuchawek – czytamy.
„Sekretna jednostka badawcza składa się z setki pracowników z serii starannie wybranych przejęć” – dodaje serwis. Należą do niej ludzie pracujący nad słuchawkami nowej generacji. Kolejnym dowodem, potwierdzającym zainteresowanie Apple obszarami VR i AR jest zatrudnienie przez firmę Douga Bowmana, czołowego badacza VR – podaje źródło.
Sam Tim Cook, szef firmy Apple wirtualną rzeczywistość określił mianem „cool” i podkreślił, że niektóre z aplikacji są interesujące. Czytamy również, że próby stworzenia nowoczesnych słuchawek podejmowano już wcześniej. Niewielki zespół pracował nad nimi w połowie 2000 roku. Złożono nawet wnioski do urzędu patentowego. Pomysł jednak porzucono, ponieważ technologię uznano za niedojrzałą – czytamy.
Niektóre patenty zostały ujawnione na początku ubiegłego roku, kiedy Apple ogłosił, że poszukuje inżynierów oprogramowania, którzy mieliby tworzyć aplikacje o wysokiej wydajności, które integrują z systemami VR – podaje financialtimes.com.
Apple ponownie zainteresował się obszarem VR po tym jak Facebook kupił za 2 miliardy dolarów w 2014 roku firmę Oculus. Jak podaje źródło, Palmer Luckey, twórca Oculus Rift, by sfinansować swoje badania nad VR, naprawiał iPhony.
Dalej czytamy, że Apple przejęło również firmy Metaio czy Flyby Media – współpracującą z Googlem nad projektem Tango – które zajmują się AR. Do zespołu Apple, oprócz wspomnianego już Bowmana, profesora informatyki z Virginia Tech, dołączyło także kilku pracowników Lytro oraz Microsofta z zespołu Hololens. Samo Apple tak komentuje przejęcia: „Od czasu do czasu Apple kupuje mniejsze firmy i na ogół nie dyskutujemy o naszych celach czy planach”.
Nie wiadomo, kiedy na rynku pojawią się słuchawki Apple oraz czy będą one konkurencyjne wobec Cardboarda Google’a czy Gear V Samsunga i urządzeń innych marek – podaje źródło. Rok temu, Jonathan Ive, szef projektu w rozmowie z magazynem New Yorker powiedział, że twarz nie jest odpowiednim miejscem do umieszczania technologii. Tym samym zwrócił uwagę, że nie wiadomo, czy produkt Appla w ogóle trafi do klientów. Jak podaje financialtimes.com, Apple odmawia komentarza na temat jakichkolwiek inicjatyw, związanych z VR.
W artykule czytamy również, że do grupy produktów firmy Apple miałby dołączyć samochód. (ak)