20 marca 2025 roku Puma, firma produkująca obuwie i odzież sportową, wystartowała ze specjalną kampanią promowaną hasłem „Go Wild”. Marka przekazuje, że inicjatywa ta stanowi rozpoczęcie nowego rozdziału w jej historii – ma za zadanie zarówno umocnienie jej dziedzictwa, jak i wyznaczenie kierunku długoterminowego rozwoju. Jest ona także manifestem, który pokazuje, jak sport może stać się wciągającym i inspirującym na każdym kroku stylem życia.
Puma w najnowszej akcji prezentuje pasję, autentyczność i radość z aktywności fizycznej. Jak podkreśla marka, „Go Wild” jest zaproszeniem do wyzwolenia swojej dzikiej energii, bez żadnych ograniczeń czy barier. Puma chce połączyć to, co jest zawarte w jej DNA – postawić na radość i osobistą energię płynącą z aktywności fizycznej, pasję do sportu, chęć wyrażania siebie i bycie częścią globalnej społeczności. W czasach, gdy sport jest kojarzony głównie z wynikami, marka chce zaznaczyć, że to, co naprawdę liczy się w aktywności, to właśnie przyjemność i energia.
„Puma od zawsze wierzyła, że prawdziwa wielkość zaczyna się od odwagi bycia sobą. Dziś nasza filozofia, aby być autentycznym, zyskuje nowe znaczenie, szczególnie wśród młodszych pokoleń. Kampania »Go Wild« to nasz pierwszy krok ku jeszcze głębszemu połączeniu z naszą społecznością. Zaczynamy od biegania, które w tej kampanii pokazujemy w zupełnie nowy sposób” – mówi Richard Teyssier, globalny wiceprezes ds. marki i marketingu w Pumie
W pierwszej fazie działań w ramach akcji uwaga ma zostać skierowana na bieganie, czyli sport, który dla marki oznacza coś więcej niż tylko wysiłek fizyczny. Celebruje ona bowiem unikalne uczucie – przypływ endorfin, który towarzyszy biegaczom po wysiłku fizycznym. Puma wspomina, że bez względu na to, jak trudny może być bieg, uczucie radości i spełnienia sprawia, że warto podjąć wysiłek.
Inicjatywa Pumy ma być historią biegaczy z prawdziwego życia. Stworzony przez markę spot prezentuje nie gwiazdy sportu, a codziennych bohaterów – ludzi, którzy wstają o świcie, biegną ze swoimi psami, łączą sport z rolą mamy czy po prostu cieszą się wspólnymi treningami w grupie. To właśnie oni, według Pumy, pokazują, czym, jest autentyczna radość z biegania.
Źródło: youtube.com/PUMA
W miarę rozwoju kampanii w 2025 i 2026 roku marka chce koncentrować się na kolejnych dyscyplinach sportowych, w tym koszykówce i piłce nożnej, wykorzystując globalne wydarzenia sportowe. Częścią opowieści o autentycznym wyrażaniu siebie przez sport będą historie ambasadorów marki, takich jak Tommie Smith, Usain Bolt i Mondo Duplantis.
Kampania będzie wspierana przez rozbudowaną strategię medialną, która obejmuje media cyfrowe, reklamę zewnętrzną, PR, media społecznościowe, telewizję, akcje w sklepach oraz aktywacje z udziałem influencerów i sportowców. (ao)