poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościW centrach handlowych oglądamy to, co kupujemy online

W centrach handlowych oglądamy to, co kupujemy online

Polacy, wybierając centrum handlowe, biorą pod uwagę lokalizację, promocje oraz dostępność ulubionych marek. Ponad połowa badanych odwiedza galerie handlowe, by zobaczyć rzeczy, które później kupuje online – to wnioski z raportu „Wizerunek Galerii Handlowych oczami Polaków” przygotowanego przez Procontent Communication i SW Research. W badaniu sprawdzono, jak polskie społeczeństwo ocenia centra handlowe.

Lokalizację jako czynnik decydujący o wyborze danej galerii handlowej wskazało 65 proc. badanych, niewiele mniej, bo 62 proc. respondentów podejmuje decyzję na podstawie informacji o promocjach, a 48 proc. kieruje się dostępnością określonych marek w danym centrum.

Opinie znajomych są istotne dla osób młodych – w wieku do 24 lat – oraz dla konsumentów powyżej 50. roku życia. Osoby w wieku 25-49 lat rzadziej korzystają z poleceń znajomych, istotne są dla nich natomiast reklamy zewnętrzne oraz reklamy w internecie. Prawie 1/3 ankietowanych wskazała, że informacji o ofercie szuka w lokalnych mediach, magazynach wydawanych przez galerie i na stronach internetowych centrów handlowych.

„Przeprowadzone badanie pokazuje, że warto inwestować we własne kanały komunikacji oraz działania public relations, aby skutecznie docierać z ofertą do potencjalnego klienta i usprawnić przepływ informacji między centrum a otoczeniem” – czytamy w raporcie.

Ponad połowa badanych przychodzi do centrów handlowych, żeby obejrzeć rzeczy, które chce później kupić w internecie. Częściej postępują w ten sposób mężczyźni (53 proc.) niż kobiety (49 proc.). Najliczniejszą grupą, która wskazała, że odwiedza galerie, by zobaczyć rzeczy, które później kupi online, są osoby najlepiej zarabiające – mające dochód netto w wysokości ponad 5 tys. zł. Największa grupa, która odwiedza centrum handlowe, by później kupić towar w sieci, to osoby mieszkające w miastach do 20 tys. oraz na wsiach.

Jak wynika z raportu, o promocjach i wydarzeniach organizowanych przez centra handlowe Polacy najczęściej dowiadują się od znajomych (42 proc.), z billboardów (40 proc.) i z reklam w sieci (40 proc.). Najmniej skuteczne okazują się newslettery – wskazało je jedynie 17 proc. respondentów – oraz profile w mediach społecznościowych – z nich wiedzę czerpie zaledwie 16 proc. badanych.

Z badania wynika również, że ponad połowa respondentów (51 proc.) uważa, że zakaz handlu w niedzielę negatywnie wpłynie na gospodarkę. Przychylniej na tę propozycję patrzą osoby młode – w przedziale wiekowym 25-34 lata (27 proc.) oraz osoby w wieku poniżej 24 lat (25 proc.).

O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniu 22 listopada 2016 r. Analizą objęto grupę 824 internautów powyżej 18 roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18 roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW Research na podstawie zagadnień dostarczonych przez agencję Procontent Communication.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj