Snapchat opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku. Okazuje się, że pandemia koronawirusa pozytywnie wpłynęła na liczbę użytkowników i ich zaangażowanie na platformie. Snap Inc. odnotował również znaczny wzrost finansowy.
Jak wynika z opublikowanych przez serwis społecznościowy danych, liczba użytkowników aktywnych każdego dnia w pierwszym kwartale 2020 roku wynosiła 229 mln. Jest to wzrost o 20 proc. względem poprzedniego roku. Liczba ta dotyczy osób z całego świata, korzystających z aplikacji w systemach Android oraz iOS. Łącznie w pierwszym kwartale 2020 roku wysłano ponad cztery miliardy snapów.
Zwiększyło się również zainteresowanie treściami z sekcji Discover – odnotowano wzrost o 35 proc. względem poprzedniego roku. Dwa razy częściej, względem pierwszego kwartału 2019 roku, oglądano programy – produkcję oryginalną Snapchata „Nikita Unfiltered” (której premiera miała miejsce w marcu 2020 roku) obejrzało 20 mln użytkowników.
Użytkownicy częściej korzystają także z rozszerzonej rzeczywistości (75 proc. codziennie aktywnych osób). Pod koniec pierwszego kwartału 2020 roku stworzono 900 tys. treści na należącej do Snapchata platformie Lens Studio. Ponad 30 razy częściej pobierana była również aplikacja Snap Camera, co firma tłumaczy zwiększoną popularnością wideokonferencji i livestreamingu podczas pandemii.
Snapchat zwrócił także uwagę na zachowania użytkowników w czasie koronawirusa. Komunikacja między znajomymi wzrosła o 30 proc. w ostatnim tygodniu marca 2020 roku w porównaniu do wyników z ostatniego tygodnia stycznia tego roku. W tym czasie o 50 proc. wzrosło zaangażowanie osób przebywających w miejscach najbardziej dotkniętych wirusem.
Portal społecznościowy cieszył się również większym zainteresowaniem ze strony reklamodawców – wpływy podwoiły się względem roku 2019. W ciągu ostatnich dwóch lat prawie podwoiły się także przychody z reklam bezpośrednich, co stanowi ponad połowę całkowitych przychodów firmy. Ogólne przychody za pierwszy kwartał w skali roku wzrosły o 44 proc. do kwoty 462 mln dol.
„Jesteśmy wdzięczni za możliwość pomocy naszej społeczności i partnerom w tym trudnym czasie” – mówi Evan Spiegel, CEO. „Snapchat pomaga ludziom pozostać blisko swoich przyjaciół i rodziny, gdy są fizycznie rozdzieleni, i jestem dumny, że przezwyciężyliśmy wiele wyzwań związanych z pracą w domu, przy jednoczesnym stałym rozwoju naszej działalności i wspierciu osób dotkniętych COVID-19” – dodaje Spiegel.
Jak podaje engadget.com, wzrost użytkowników w serwisie społecznościowym związany jest z pandemią koronawirusa i potrzebą pozostania w domu. Czytamy, że większą popularnością w tym trudnym czasie cieszą się wszystkie portale społecznościowe, jednak Snapchat może pochwalić się także zainteresowaniem ze strony reklamodawców, z czym problem mają m.in. Twitter i Facebook.
Pełne wyniki Snapchata za pierwszy kwartał 2020 roku można znaleźć na stronie. (ak)