Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w styczniu 2021 roku powołał nową grupę roboczą, która będzie zajmować się influencer marketingiem. Jej zadaniem będzie m.in. uporządkowanie tematów związanych z tą dziedziną komunikacji. Grupa zajmie się stworzeniem słownika pojęć, standaryzacją świadczeń i sposobu pomiaru efektywności działań z influencerami, segmentacją influencerów oraz kwestiami prawnymi. Publikacje grupy mają na celu zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale także opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji treści wraz z przedstawieniem możliwości, jakie ta forma daje reklamodawcom.
Czytaj także: Pandemia, zaangażowanie polityczne, mikroinfluencerzy. Rok 2020 w influencer marketingu
Szefem grupy roboczej w IAB został Marek Myślicki, Strategic Partnerships Director w GetHero. „Powstanie Grupy to istotny krok w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie influencer marketingu, jak również stworzenie jasnych i przejrzystych zasad poruszania się marek w świecie influencerów. Jeszcze kilka lat temu zagadnienie to nie było w pełni wykorzystywane w obszarze digitalu. Dziś reklamodawcy wykazują dużo większe zainteresowanie współpracą z infuencerami i szerokimi benefitami płynącymi z tej formy działań. Wynika to między innymi z potrzeby większej skuteczności kampanii, jak i dotarcia do indywidulanych internautów z właściwym przekazem reklamowym” – komentuje Myślicki.
W składzie nowo utworzonej grupy roboczej znaleźli się m.in. przedstawiciele firm Tears of Joy, GetHero, TVN Media, Nestlé, Kinguin, ONE House, LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset), Fantasyexpo, Universal Music Polska, Google, OMD, Labcon, Rankomat czy Cyfrowy Polsat. Nabór do grupy jest otwarty. Więcej informacji można znaleźć tutaj. (mb)