Polska nie wykorzystuje promocyjnej szansy, jaką stworzył światowy kryzys, przekonuje na łamach Dziennika Gazeta Prawna Forsal Katarzyna Przybyła.
„Teraz, gdy rzeczywiście odróżniamy się od reszty świata, a według raportu Ernst&Young Indie i Polska osiągnęły największy sukces w dotarciu do potencjalnych inwestorów w okresie kryzysu, powinniśmy to wykorzystać” – zaznacza wypowiadający się dla Dziennika Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Szansę na to, aby Polska kojarzona była z nieprzerwanym, nawet w czasach kryzysu, wzrostem gospodarczym, niweczy źle prowadzona promocja. Jak zaznacza autorka artykułu, brakuje spójnej promocji marketingowej naszego kraju, dobrze nie układa się także współpraca pomiędzy Ministerstwem Gospodarki i Ministerstwem Spraw Zagranicznych w zakresie promowania Polski wśród inwestorów. „Obecnie promocja Polski poza granicami kraju jest realizowana głównie przez Wydziały Handlu i Inwestycji, które są nieefektywne. Koszty ich funkcjonowania, sięgające nawet 90 proc. budżetów placówek, są niewspółmierne do ich osiągnięć – stwierdza w artykule Andrzej Malinowski, prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich. (ks)