Brytyjska organizacja zajmująca się bezpieczeństwem dzieci NSPCC (National Society for the Prevention of Cruelty to Children – przyp. red.) ostrzega, że niektóre elementy w metawersum mogą być niebezpieczne dla najmłodszych – przekazuje bbc.com. Jedna z dziennikarek BBC, Jess Sherwood, udająca 13-letnią dziewczynkę, weszła do wirtualnej rzeczywistości, gdzie była namawiana do kontaktów seksualnych z innymi awatarami. Doświadczyła także groźby gwałtu oraz była narażona na kontakt z materiałami pornograficznymi. Andy Burrows, szef polityki bezpieczeństwa dzieci w internecie w NSPCC, dodał, że dochodzenie prowadzone przez Sherwood wykazało „toksyczną kombinację zagrożeń” – czytamy.
Czytaj więcej: Meta – nowa nazwa firmy Zuckerberga
Dalej dowiadujemy się, że technologia Metaverse jest nieustannie rozwijania przez przedsiębiorstwo Zuckerberga. Doświadczenia użytkowników są zapewnione dzięki specjalistycznym zestawom Oculus Quest. Właśnie takiego sprzętu użyła dziennikarka do eksploracji wirtualnego świata. Utworzyła ona fałszywy profil, aby założyć konto w grze VRChat – jej prawdziwa tożsamość nie została sprawdzona. Na platformie uczestnik mógł wchodzić do wirtualnych pokojów – obok zwyczajnych miejsc, takich jak restauracje czy kino, dla wszystkich były dostępne także kluby ze striptizem.
Źródło zwraca uwagę, że po dochodzeniu przeprowadzonym przez BBC News brytyjska organizacja stwierdziła, że niezbędna jest poprawa bezpieczeństwa dzieci w internecie. Burrows uznał, że doświadczenia proponowane przez metversum „narażają dzieci na zupełnie nieodpowiednie i niesamowicie szkodliwe doświadczenia”. Jego zdaniem firmy technologiczne niewiele nauczyły się na błędach popełnionych w mediach społecznościowych pierwszej generacji. Podkreśla on, że metawersum jest „produktem niebezpiecznym z powodu braku odpowiedniego nadzoru oraz zaniedbań” – czytamy.
Meta twierdzi, że ma narzędzia, które pozwalają graczom blokować innych użytkowników. Firma zapowiedziała także, że będzie wprowadzać ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa na podstawie zachowań i interakcji prowadzonych wewnątrz wirtualnego świata – dodaje źródło. „Chcemy, aby wszyscy korzystający z naszych produktów mieli dobre doświadczenia i łatwo znajdowali narzędzia, które mogą pomóc w takich sytuacjach” – powiedział w oświadczeniu menedżer produktu Meta ds. integralności VR, Bill Stillwell. (as)