Express Bydgoski donosi o pomysłach na promocję polskich miast wśród inwestorów. „Coraz więcej miast decyduje się na oryginalną promocję – łódzki magistrat w pogoni za zagranicznymi inwestorami stworzył nawet stronę internetową po japońsku” – pisze Michał Sitarek. Opisywana przez autora artykułu Bydgoszcz skupia się raczej na tradycyjnych działaniach, które mają wykreować wizerunek miasta przyjaznego inwestorom.
Bydgoszcz postawi na reklamę w innych miastach, uczestnictwo w targach i organizację imprez kulturalnych. Jednym z ważniejszych narzędzi przy pozyskiwaniu inwestorów jest internet, dlatego miasto wprowadziło angielsko- i niemieckojęzyczne wersje strony. „Wydział nie posiada jeszcze stron po japońsku, ale nie wyklucza, że pojawią się tam również znaki chińskie” – powiedział Dyrektor Wydziały Kultury i Promocji Miasta Mariusz Krupa. Według szefa ratuszowego biura obsługi inwestora Sławomira Filipiaka: „Opinia innych operujących na rynku firm jest najlepszą rekomendacją”.