Fundacja ITAKA, poszukująca osób zaginionych i wspierająca ich rodziny, oraz platforma VOD Player rozpoczęły kampanię poświęconą osobom zaginionym. Akcja „W pokojach zaginionych mieszka nadzieja, która nigdy nie gaśnie” ruszyła w połowie kwietnia 2022 roku.
Tematem przewodnim kampanii stały się pokoje osób zaginionych. „Przez lata były świadkami szczęśliwych rodzinnych chwil, rodzących się talentów, po prostu codzienności. Dziś to miejsca, w których niespodziewanie czas się zatrzymał i zamieszkała w nich nadzieja. Nadzieja na to, że pewnego dnia głos ich mieszkańca ponownie wybrzmi między ścianami, wypełni obecną teraz pustkę” – czytamy w komunikacie prasowym.
W ramach kampanii powstały trzy spoty wideo z udziałem bohaterów produkcji Player Original „Nieobecni”: Danuty Stenki, Justyny Wasilewskiej i Piotra Głowackiego. W każdym z filmów przywoływane są wspomnienia rodzin, które straciły swoich bliskich i od lat czekają na ich powrót.
Spoty emitowane są na antenie kanałów TVN Grupa Discovery oraz w mediach społecznościowych.
Projekt jest kontynuacją akcji społecznej „Nieobecni są wśród nas” z grudnia 2020 roku, która uświadamiała, jak duża jest skala zaginięć w Polsce. (mb)