Na początku kwietnia 2022 roku Publicon stworzył dział PR, który zajmie się projektami dla społeczności ukraińskich oraz działaniami skierowanymi do Polaków, dotyczącymi obecnej sytuacji w Ukrainie i uchodźców. Agencja chce odpowiedzieć na nowe potrzeby komunikacyjne, które stoją m.in. przed markami.
Wrocławska agencja z początkiem kwietnia zatrudniła dwie specjalistki wcześniej związanez ukraińskimi agencjami PR. Łącznie w firmie są już trzy osoby płynnie posługujące się językiem ukraińskim. Ze względu na kompetencje językowe, kulturowe know how oraz doświadczenie w branży PR i eventów osoby te będą odpowiedzialne głównie za działania skierowane do społeczności ukraińskich lub do Polaków, ale poświęcone aktualnej sytuacji. „Marki coraz częściej będą potrzebowały wsparcia w tym zakresie” – przekazuje agencja, przypominając, że od początku wojny granicę polsko-ukraińską przekroczyło 2,37 mln uchodźców z Ukrainy. Jak dodaje Publicon, nowe potrzeby komunikacyjne mają lub będą miały m.in. agendy rządowe, samorządy, przedsiębiorcy czy organizacje społeczne.
„Zdajemy sobie sprawę z tego, że potrzeby są różne. Możemy zorganizować kampanię – employerbrandingową czy społeczną – skierowaną do społeczności ukraińskiej. Możemy prowadzić media społecznościowe w tym języku, pisać treści na strony internetowe czy materiały prasowe lub przygotowywać komunikację wewnętrzną w firmie” – wylicza Szymon Sikorski, CEO i strateg w Publiconie. Jak dopowiada, w ofercie są też kampanie skierowane do Polaków, poświęcone asymilacji i życia w wielokulturowym społeczeństwie. (mb)