Przedsiębiorstwo posiada średnio 178 kont w mediach społecznościowych, nie wliczając w to kont indywidualnych pracowników – wynika z badania zrealizowanego wśród managerów programów w mediach społecznościowych na świecie, przeprowadzonego przez Altimeter Group. Badaniu podlegali pracownicy firm zatrudniających ponad 1000 osób. W mniejszych przedsiębiorstwach również nie brakuje pomysłów na zagospodarowanie społecznościowych kanałów komunikacji.
Dyskusje, zarówno te prowadzone w ramach własnych profili w mediach społecznościowych, jak również poza nimi, mogą być monitorowane, a część z nich powinna spotkać się z odpowiedzią ze strony przedstawiciela firmy. Treści o produktach, usługach i przedsięwzięciach firm jest w internecie wiele. Są one rozproszone w różnych miejscach, w portalach społecznościowych, na blogach, serwisach mikroblogowych, forach itp. Wiele jest również sposobów śledzenia takich informacji i narzędzi, które mają to ułatwić przedsiębiorcom. Jak zatem obserwować dyskusje w sieci i odpowiadać na zapytania internautów? Jak na podstawie zebranych danych oceniać efekty komunikacji w mediach społęcznościowych?
Chcesz znać odpowiedzi na te i inne pytania związane z komunikacją mediach społecznościowych i oceną jej efektów? Przyjdź na szkolenie “Mierzenie efektów PR i badania marketingowe“, już 9 lutego w Warszawie.
Zapisz się już teraz!
Źródło:
Social Media Accounts and Conversations on the Rise, http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008784, 18.01.2012
Magdalena Popielewicz