Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PEW Research Center, w USA maleje przepaść między Facebookiem a innymi mediami społecznościowymi.
Wśród wszystkich użytkowników mediów społecznościowych prawie trzy czwarte (72 proc.) zadeklarowało, że korzysta z Facebooka. Odsetek ten wzrósł bardzo nieznacznie od 2013 roku. Szybciej powiększa się natomiast grono użytkowników serwisów Pinterest (obecnie 31 proc., wzrost o 10 pp. od 2013 roku) i Instagram (obecnie 28 proc. wobec 17 proc. w 2013 roku).
Najbardziej aktywni są użytkownicy Facebooka (70 proc. jego użytkowników odwiedza ten portal codziennie, 21 proc. rzadziej, choć przynajmniej raz w tygodniu) i Instagrama (odpowiednio 59 i 17 proc.). W przypadku Twittera odsetek codziennych użytkowników wynosi już tylko 38 proc.
W tegorocznym badaniu centrum PEW po raz pierwszy stworzyło oddzielną kategorię respondentów korzystających z komunikatorów internetowych. Okazało się, że korzysta z nich 36 proc. posiadaczy smartfonów, natomiast 17 proc. korzysta z aplikacji kasujących wiadomości (takich jak Snapchat).
Taka forma komunikacji jest popularna zwłaszcza wśród młodszych posiadaczy smartfonów: z komunikatorów korzysta 49 proc. osób w wieku 18-29 lat. Odsetek osób korzystających z aplikacji typu Snapchat wynosi w tej grupie wiekowej 41 proc.
Badanie trwało od 17 marca do 12 kwietnia. Przeprowadzono je metodą wywiadów telefonicznych, wzięło w nim udział 1907 osób w wieku 18+ ze wszystkich stanów.