W USA korzystanie z mediów społecznościowych to przede wszystkim domena kobiet – wynika z badania Pew Research Centre. Jednocześnie największy odsetek użytkowników serwisów społecznościowych odnotowano w grupie najmniej zarabiających Amerykanów.
W USA 71 proc. kobiet korzysta z mediów społecznościowych. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 62 proc. Użytkowniczki stanowią większość zwłaszcza wśród użytkowników Pinteresta, Instagramu i Facebooka. Ten ostatni serwis ma najsilniejszą pozycję na rynku mediów społecznościowych – korzysta z niego 67 proc. respondentów. Drugi w zestawieniu jest LinkedIn, a korzysta z niego co piąty ankietowany. 16 proc. ankietowanych ma natomiast konto na Twitterze, który pod względem popularności jest trzecim serwisem w USA.
Badanie jest kolejnym dowodem na to, że media społecznościowe przyciągają zwłaszcza młodych ludzi. Odsetek użytkowników wśród osób pomiędzy 18 a 29 rokiem życia wynosi 83 proc. W przypadku grupy wiekowej 30-49 lat odsetek ten maleje do 77 proc. Wśród respondentów w wieku od 50 do 64 lat wynosi 52 proc. i jedynie 32 proc. wśród osób powyżej 85 roku życia.
Gdy weźmiemy pod uwagę zarobki okazuje się, że serwisy społecznościowe są najbardziej popularne wśród Amerykanów z najniższym dochodem. W grupie zarabiającej mniej niż 30 tys. dolarów rocznie odsetek użytkowników mediów społecznościowych wynosi 72 proc. Wśród respondentów zarabiających od 30 do 49 tys. dolarów spada on do 65 proc., a w grupie zarabiającej powyżej 49 tys. dolarów wynosi 66 proc. Jak wykazało badanie, do mediów społecznościowych chętniej zaglądają mieszkańcy miast (70 proc.) niż przedmieść (67 proc.) i regionów wiejskich (61 proc.). (ks)