poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWaglowski: kryzys u bram

Waglowski: kryzys u bram

Banalna prawda brzmi, że im lepiej się przygotujemy do kryzysu tym mniej szkód na reputacji dozna firma.  Drugi banał o rzeczywistości pracy PR-owca jest taki, że w natłoku codziennych zajęć i obowiązków na rzetelne przygotowanie firmy do potencjalnego kryzysu po prostu brakuje czasu. Jak więc pogodzić taką długofalową i krótkofalową perspektywę i nie obudzić się któregoś dnia z kryzysem u bram?

Odpowiedź jest tak oczywista, że często trudno ją dostrzec. W mojej opinii najlepszym przygotowaniem do kryzysu wcale nie są treningi, procedury, księgi komunikacji kryzysowej czy scenariusze potencjalnych kryzysów. W rzeczywistości rzadko który kryzys przebiega książkowo. Najlepszym więc przygotowaniem jest stara, poczciwa, dobra strategia komunikacji. Coś czego bez wątpienia potrzebujemy w codziennej pracy i coś co jest bardziej namacalne niż abstrakcyjne scenariusze kryzysowe.

To strategia nam mówi co i kto jest dla firmy ważny. Jakie są cele biznesowe i komunikacyjne. Te pryncypia w kryzysie nie ulegają przecież zmianom. Zmienia się jedynie sposób komunikacji. Dobra strategia wskaże jak powinniśmy się w kryzysie zachować, co powinniśmy komunikować, pomoże przygotować Q&A. Reszta to tylko technikalia – oczywiście bardzo ważne – bo mogą pomóc lub zaszkodzić, ale to tylko narzędzia.

Co zrobić, żeby strategia komunikacji była jednocześnie strategią działania w kryzysie? Doświadczenie mówi, że dwie kwestie są kluczowe. Po pierwsze musi być wpisana w DNA organizacji – z jednej strony  w jej wartości i z drugiej w model biznesowy. Po drugie musi być wypracowana na poziomie zarządu spółki. Powinien to być dokument, którego zarząd czuje się współtwórcą. Praktyka pokazuje, że im większe zaangażowanie w tworzenie strategii, tym większa chęć do jej implementacji, a mniejsza do kontestacji.

Wojciech Waglowski

Już 17 kwietnia, w Warszawie, zapraszamy na szkolenie otwarte z komunikacji kryzysowej, podczas którego będzie się można dowiedzieć m.in. o tym jak tworzyć strategie komunikacji by jednocześnie było to podstawowe narzędzie pracy podczas kryzysu. Zachęcamy do zapoznania się z PROGRAMEM oraz do zapisów. Formularz ZAPISU – tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj