Wakacje.pl, spółka zajmująca się sprzedażą wycieczek, wprowadza nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej. Jak tłumaczy marka, „rebranding jest odpowiedzią na potrzebę wzmocnienia świadomości roli i możliwości, jakie daje firma w całym procesie wyboru wakacji przez tysiące Polaków”.
„Wakacje.pl są miejscem, gdzie dla setek tysięcy Polaków zaczynają się wakacje. Towarzyszymy klientom na każdym etapie ścieżki zakupowej, ułatwiając wybór miejsca na urlop, zamieniając nieefektywne poszukiwanie w gąszczu możliwości na łatwe i przyjemne porównanie ofert, zakończone szybkim i bezpiecznym zakupem” – mówi Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl. „Nasi Klienci mogą z naszą pomocą planować wymarzony urlop kiedy chcą, gdzie i jak chcą, w pełni bezobsługowo, ze wsparciem doradcy infolinii czy też w salonie stacjonarnym. Wizualna strona naszej marki musi korespondować z nowoczesnością i wygodą procesów, które oferujemy” – tłumaczy.
Czytamy, że odświeżone logo „zachowuje pełną nazwę marki z elementem słońca, uproszczonym do postaci łuku w nowoczesnej, digitalowej odsłonie”. Dodatkowo geometryczna forma logotypu i nowy system piktogramów w palecie ośmiu kolorów mają prezentować szeroki zakres usług, „wiele możliwości podróżowania i zakupu wakacji w nieograniczony sposób”.
Stare i nowe logo marki
Odświeżony system identyfikacji wizualnej
„Ostatni czas nas co prawda nie rozpieszcza, ale Wakacje.pl nie schodzą z obranego kursu, konsekwentnie realizując strategię Client First. W ostatnich kwartałach wdrożyliśmy nowy serwis wakacje.pl, nasza półka produktowa uległa istotnej rozbudowie, automatyzujemy procesy obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, konsekwentnie zwiększając jakość i poziomy sprzedaży” – tłumaczy dalej Górzny. „Za nami trzy akwizycje i istotne powiększenie zespołu na przestrzeni ostatnich lat. I w świetle tych zmian tylko jedna rzecz przez ostatnie 10 lat pozostawała niezmienna – to nasza identyfikacja wizualna i nasz logotyp. I na tym polu czas na zmianę, zmianę identyfikacji, która będzie swoją pojemnością nadążała za tempem i wielowymiarowością rozwoju, jaki jest naszym udziałem” – wymienia.
Dowiadujemy się, że proces zmian identyfikacji wizualnej rozpoczął się dwa lata temu, jako „kolejny etap wzmocnienia marki, zwiększania jej rynkowej wartości oraz wpisania się w aktualne trendy komunikacyjne, zwłaszcza w digitalu”. Później, po roku przerwy wywołanej pandemią, projekt został zakończony.
„Wiele lat pracowaliśmy nad budowaniem świadomości marki i to nam się udało” – wyjaśnia Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu Wakacje.pl. „Po roku nieobecności w mediach wracamy w nowej, odświeżonej odsłonie, która dotychczasowym klientom pozwoli odkryć nas na nowo, a tym nowym poznać nas w pełni naszych możliwości. Digitalowa forma logo i nowy język identyfikacji doskonale odpowiadają dzisiejszej konsumpcji mediów, a nam jako marce pozwolą na zwinną i elastyczną realizację wielu kampanii, o których już myślimy na najbliższy czas i kolejne lata” – podkreśla.
Jak wyjaśnia Andrzej Rozen, Brand Consultant z agencji BNA, odpowiedzialnej za koncept i wprowadzenie rebrandingu, projekt „musiał z jednej strony łączyć przyjemny, pełen pozytywnych emocji, a zarazem różnorodny produkt skierowany do wszystkich, z siłą i pozycją marki”. Dodaje, że efekt pokazuje „nowe możliwości i potrzeby marki”. Zmiana obejmuje kanały online i offline – w przestrzeni online zmiana zostanie wdrożona równocześnie we wszystkich formatach, jednocześnie marka rozpoczyna rebranding swoich salonów stacjonarnych. Prace mają zakończyć się do początku 2023 roku. (kd)